Onderling JO11 toernooi

Afgelopen zaterdag vond er op het kunstgrasveld in Arum een toernooi plaats tussen JO11-spelers uit Tzum en Arum. Waar de JO9-spelers vorige week internationale teams vertegenwoordigden, waren nu clubs uit Noord-Nederland aan de beurt. Een keuze die niet bij alle kinderen in de smaak viel… Met een stadsaccent: “Waarom moet ik voor ‘058’ voetballen?”
Ondanks dat werd er met veel plezier en fanatisme gevoetbald. Elk team speelde 4 keer een kwartier op een half kunstgrasveld en mochten tussen de wedstrijden door enkele keren opwarmen in de kantine, onder het genot van een bekertje limonade.
Uiteindelijk was het Zwolle, met onder andere Marc, Rimmer en Elmar, die de meeste punten haalden en die zich winnaar van het toernooi mochten noemen.

Op 4 februari wordt het laatste winterstoptoernooi georganiseerd. De JO9, JO11 en de JO13 spelen dan in Makkum het jaarlijkse MAM(ST)-toernooi.

Uitslag onderling JO11 toernooi:
1. Zwolle – 9 punten: Jorrit Palma, Dytmar, Marc, Rimmer en Elmar
2. Cambuur – 7 punten: Luuk, Rindert, Allard, Liam, en Inez
3. Heerenveen – 6 punten: Duko, Keano, Jasper, Andrys en Remco
4. Emmen – 5 punten: Gerrit Jan, Ryan, Mike, Redmer, Thomas en Jorrit Bosch
5. Groningen – 1 punt: Simon, Brent, Roy, Jurre en Jan Friso

Voor de foto’s zie de facebook-site van voetbalvereniging Arum

23 januari 2017