25ste MAM(ST)-toernooi 2017

Een hele lange zit voor de organisatie, maar niet een moment vervelend. Weer genoten van de inzet van de spelers en de wil om te winnen. Verrassende winnaars en dat is juist leuk in een toernooi. ’s Middags was het wat spannend met de bezetting van de scheidsrechters, maar gelukkig kwam dit ook helemaal goed. Dank gaat dan ook uit naar alle scheidsrechters die dit toernooi gefloten hebben. Het was een heel strak in elkaar gezet toernooi, waarbij “uitloop” niet mogelijk was. Dit is ons gelukt, door een goede samenwerking. Na 10 uren toernooien, moest om 18.00 uur het laatste fluitsignaal klinken en dat was om 18.03 uur het geval. Wel een ‘uitloop’ waarschijnlijk omdat de tijdwaarnemer een paar keer vergat de tijd te laten lopen. Dit werd dan ook een paar keer vriendelijk bekend gemaakt door een paar dames uit het publiek. Ook dank hiervoor.

Het toernooi werd niet zoals gebruikelijk begonnen met de JO-9 (F-jes) maar met JO-11 (E-tjes), dit omdat er een team ’s ochtends nog voor de beker moest spelen.

De einduitslag bij de B-poule gaf meteen al een klein probleem. 2 teams hadden een gelijk aantal punten, gelijk aantal doelsaldo, en het onderling resultaat, u raadt het al gelijkspel. Dus 2 nummers 2:
1. Arum JO11-3
2. Makkum JO11-2
Arum JO11-2
4. Mulier JO11-2
5. Makkum JO11-3

Toen gelijk door naar de A-poule van de JO11, waar helaas maar 4 teams meespeelden. Hierdoor moesten 3 teams 2x achterelkaar spelen. Niet getreurd, deze poule heeft meer minuten gespeeld dan de andere poules met 5 teams. Ook hier om de 2de en 3de plek een gelijke stand, alleen het onderlinge resultaat viel voor Arum gunstiger uit:
1. Makkum JO11-1
2. Arum JO11-1
3. Tzum JO11-1
4. Mulier JO11-1

Door naar de B-poule JO9. Prachtig deze mannetjes en meisjes. En een heleboel positieve coaching opgevangen. Tzum had een zeer gevarieerde fysieke ploeg, achteraf toch terecht dat zij in de B-poule ingedeeld waren. Soms denk je wel eens, dit had niet gemoeten, maar deze keer wel de goede beslissing.
1. Tzum JO9-1
2. Arum JO9-2
3. Stormv JO9-2
4. Mulier JO9-2
5. Makkum JO9-3

Op naar de A-poule JO9. Deze poule is lastig te fluiten, wat weten ze, wat weten ze niet. Begeleid ik een wedstrijd of ben je echt scheidsrechter. Prima opgelost door de fluitisten. Ook hier weer een gelijke stand waarbij het onderlinge resultaat beslissend was. Ging om de 4de of 5de plaats.
1. Stormvogels JO9-1
2. Makkum JO9-1
3. Arum JO9-1
4. Makkum JO9-1
5. Mulier JO9-1

En dan het neusje van de zalm. De poule van JO13. Wat hebben we hier weer mooie combinaties gezien. Hieronder de uitslagen:
1. Arum JO13-1
2. Makkum JO13-1
3. Arum JO13-2
4. Makkum JO13-2
5. Makkum JO13-3

Alle spelers gingen blij naar huis. We hadden een ‘gouden’ medaille. Iedereen die aan een 25ste toernooi meedoet, verdient er toch eentje met een super mooi fries lintje!

Vraag mij af, zijn wij al bezig met een 2de generatie die meedoet aan het MAM(ST) toernooi?

Teamfoto’s zijn te vinden op de site van vvMakkum, onder diversen en dan foto’s of volg de link https://goo.gl/photos/BEvzJiZQPe24SeNm7, kopieer dit in je browser

Namens de organisatie: allemaal bedankt voor het slagen van dit toernooi.

(Voor de teamfoto’s van v.v. Arum: zie de Facebook-site van voetbalvereniging Arum)

5 februari 2017