Weer in de laatste minuut……..

Afgelopen zaterdag 7 oktober speelde Arum 1 de uitwedstrijd tegen Bolsward op een niet al te best kunstgrasveld. Er werd voor de neutrale toeschouwer een zeer matige partij op de mat gelegd. Arum speelde degelijk, met name Lammert Wagenaar en Tim Jaarsma heersten op het middenveld, en Bolsward was niet bij machte om er een wedstrijd van te maken. Bij de rust stond er dan ook een brilstand op het scorebord.
Na de rust kwam Arum in de 51e minuut uit het niets op voorsprong. Een prima pass van de overigens goed spelende Nico Bruinsma, zette Kevin Hoekstra vrij voor de keeper die zich dit buitenkansje niet liet ontnemen. Helaas voor Arum moest diezelfde Nico een kleine tien minuten later het veld ruimen. Hij kreeg voor een overtreding de gele kaart. Daarbij blesseerde hij zichzelf maar ook de tegenstander. Beide leken wegens een hoofdblessure niet verder te kunnen spelen. Nico wilde het toch weer proberen en stapte het veld weer in. Bij Arum dacht iedereen dat de scheidsrechter het teken had gegeven dat Nico het veld weer in mocht. Echter daar dacht de scheids anders over. Nico kreeg deze de tweede gele kaart gepresenteerd. Arum moest verder met tien man.

Toch leek Arum de wedstrijd, dankszij de fantastisch keepende Robert Rinia, over de streep te kunnen trekken. Maar in de laatste minuut ging het toch nog en weer mis. Knullig balverlies zorgde ervoor dat Bolsward toch nog kon tegenscoren. En maar net als vorige week met een 1-1 weer van het veld afging.
Door dit gelijkspel staat Arum helemaal onderaan de ranglijst. Maar tussen de nummer vier en Arum zitten slechts 2 punten verschil. En er zijn elke week weer kansen om drie punten te pakken. In dat kader speelt Arum komende zaterdag thuis tegen VCR (Rinsumageest), aanvang 14.45 uur

9 oktober 2017