Arum verliest van koploper

Na drie afgelastingen, 4 november kwam Arum 1 voor het laatst in actie, mochten onze mannen het afgelopen zaterdag tegen koploper AVC uit Sexbierum opnemen. Trainer Eric Beuckens had t.o.v. de vorige wedstrijden een andere opstelling het veld ingestuurd. Dit was uit tactische oogpunt en noodzaak. Immers Arum moet nog steeds keeper Robert Rinia missen wegens een schorsing en ook Jan Bauke Tolsma was afwezig. De opstelling werkte en Arum zette de tegenstander onderdruk. Het kwam na een half uur dan ook terecht op 0-1 door Kevin Hoekstra.
Arum was de eerste helft beter dan de tegenstander. En dan vooral op het voetballende vlak (niet op het fysieke!).
De tweede helft was voor de Sexbierumers al was het het verre van overtuigend. In de laatste 20 minuten moest Arum tenslotte het onderspit delven. Het werd in Sexbierum uiteindelijk 3-1 voor de koploper.
De voetbal van Arum was bemoedigend. “We hebben een goed gevoel overgehouden over wat we hebben laten zien”, sprak de aanvoerder Nico Bruinsma na afloop.

klik hier voor de wedstrijdfoto’s

4 december 2017