Arum niet door OFK

Afgelopen vrijdag 5 januari kwam de v.v. Arum in actie op het Open Friese Kampioenschap Zaalvoetbal te Franeker. De jongens, Willy, Hans, Lammert, Tjisse Ben, Bauke Tjalle, Kevin en Jorrit, begonnen sterk aan het toernooi. Tegen Nieuweschoot bleef het de eerste wedstrijd 0-0, dit ook door knap keeperswerk van Hans. Maar Arum kreeg de betere kansen. In een spectaculaire wedstrijd tegen Friese Boys moest alles uit de kast en werd in de laatste minuut gewonnen met 3-2. De achteraf cruciale wedstrijd tegen belangrijkste concurrent voor de tweede plek, Dronrijp werd met 2-1 verloren. Volgens de coach was het de concentratie, o zo belangrijk in het zaalvoetbal, die Arum een paar keer parten speelde. Door deze nederlaag was Arum zo goed als uitgeschakeld. Ook omdat het o.a. nog tegen de beste ploeg in deze poule Broekster Boys moest spelen. Maar daarvoor blameerde Arum zich nog tegen Ouwe Syl. Binnen de minuut kwam Arum al op een 2-0 achterstand. Wakker geworden kwam het knap terug tot 2-2 en ging het vol op de aanval om nog een zege te forceren. Met uiteindelijk in de laatste minuut toch het lid op de neus te krijgen.
De laatste wedstrijd was voor de statistieken en werd met 5-2 verloren van absolute topper in deze poule, Broekster Boys.

8 januari 2018