Rondje langs de velden!

Eindelijk weer op eigen veld.
Afgelopen zaterdag 10 februari was de start van de Voorjaars-competities. Een aantal wedstrijden werden afgelast. Maar in Arum kon op het hoofdveld gevoetbald worden. De voorzitter Jan Hibma en terreinverzorger Douwe Tolsma hebben er alles aangedaan om de wedstrijd van JO15-1 door te laten gaan. Immers ’s morgens lag er nog een laagje sneeuw op het veld. Maar het kon! En daarvoor grote complimenten voor deze twee mannen!
De JO15-1 (voor de winterstop nog de JO13-1) hielden lang stand tegen Blauw Wit uit Leeuwarden. Uiteindelijk moesten ze het onderspit delven met 4-1. Ook de JO09-1 kwam in Arum in actie. Op het kunstgrasveld werd er met 3-1 verloren van SWZ Sneek.
De JO11-1 is de competitie prima gestart door in Harlingen tegen de plaatselijke FC JO11-2 te winnen. Een 2-1 achterstand werd in de laatste 10 minuten omgedraaid in een 4-2 overwinning door dit bij vlaggen prima voetballende team.
De JO17-1 hadden in Leeuwarden tegen Blauw Wit’34 JO17-4 een vliegende start. Binnen 8 minuten stond er al een 3-0 voorsprong op het scorebord.  Na een prima wedstrijd werd de eindstand uiteindelijk 8-1 (zie foto). De doelpunten kwamen van Jens Hilarides en Dirk Henk Kuipers beide drie keer en Germ Epema en de uitblinkende Jort de Jong.

Weer winst voor de Vrouwen!
Het Arumer Vrouwen team speelde ook in Leeuwarden en wel tegen MKV’29. Thuis werd aan het begin van dit seizoen nog met 5-0 verloren. Maar afgelopen zaterdag wonnen de meiden verrassend met 2-0. Door deze over winning staat het voorlopig zelfs tweede in de tussenstand.

Was het hoofdveld eindelijk weer bespeelbaar in Arum stond er afgelopen zaterdag een uitwedstrijd voor Arum 1 op het programma en die werd…..inderdaad afgelast. Er werd nog wel een oefenwedstrijd afgewerkt. Arum speelde op het nieuwe kunstgrasveld van DTD tegen SSS’68 uit Marsum. Een 3-1 voorsprong werd een 4-3 achterstand en uiteindelijk een 4-4 eindstand.
Komende twee zaterdagen speelt Arum 1 wel thuis.

12 februari 2018