Niet verloren….

Arum heeft in de derby van afgelopen zaterdag tegen Mulier in Witmarsum niet verloren. Dat is de conclusie na een fysieke wedstrijd met weinig kansen aan beide kanten. Arum begon sterk, het eerste kwartier was duidelijk voor de Arumers die via Willem Miedema een bal op de paal zag verdwijnen. Na het uitvallen van Bauke Tjalle Anema moest trainer Eric Beuckens het elftal omgooien en verloor Arum de grip op de wedstrijd. Mulier werd beter en kreeg ook de nodige kansen. Maar beide teams kwamen voor de rust niet tot scoren.

Na de rust een optisch beter Arum. Maar Mulier speelde zeer compact en gaf bijna geen kansen weg. De wedstrijd ging als de figuurlijke nachtkaars uit, ook omdat de meeste spelers moegestreden waren. Er waren deze middag aan beide kanten te weinig spelers die het verschil konden maken.
En zo moesten beide teams tevreden zijn met een punt. In de slotminuut zagen de Arumers ook nog Willy van der Kooi vroegtijdig naar de kleedkamer verdwijnen wegens een terechte rode kaart.
Het talrijke publiek ging toch enigszins, wat betreft het getoonde spel, teleurgesteld naar huis of kantine waar de wedstrijd nog werd geanalyseerd onder genot van een drankje en Sipke de Boer.

Zal deze puntenverdeling uiteindelijk genoeg zijn voor beide teams om volgend seizoen weer in deze klasse te mogen acteren?  We wachten af, er zijn nog vele wedstrijden te spelen.

Maar we hopen natuurlijk dat deze derby  volgend seizoen ook weer op het programma staat in deze klasse!

Komende zaterdag speelt Arum weer een derby. Nu thuis tegen Franeker, aanvang 14.45 uur.

Een mooie fotoreportage van de wedstrijd Mulier- Arum gemaakt door Djûke en Marije Miedema is te zien via: Deze Facebook pagina

12 maart 2018