Zuur verlies na spektakelstuk!

Het einde van het seizoen nadert en “de prijzen” worden verdeelt. In dat kader vecht Arum 1 nog steeds tegen rechtstreekse degradatie en/of nacompetitie, maar zelfs direct lijfsbehoud behoord nog tot de mogelijkheden.
Twee weken terug eindigde de wedstrijd Arum – Makkum in een brilstand. Arum won toen een puntje en koploper Makkum verloor er twee. Afgelopen zaterdag stonden beide teams weer tegen elkaar maar nu in Makkum op sportpark de Braak onder zomerse omstandigheden. Na een spektakelstuk van meer dan 90 minuten verloor Arum een punt (of drie) en won Makkum er twee.
Voetballend was het misschien niet altijd goed, spanning en emotie maakten een hoop goed. Arum kwam via de uitblinkende Kevin Hoekstra knap op 1-0. En dat leek ook de ruststand te worden. Maar niets werd minder waar want Makkum scoorde juist in de laatste minuten voor rust de 1-1 en 2-1. Arum ging dus met een domper de kleedbox in. In de tweede helft was Makkum de betere en de 3-1 hing in de lucht en de wedstrijd leek als een nachtkaars uit te gaan. Totdat de 2-2, weer door Kevin Hoekstra, een kwartier voor tijd zomaar uit de lucht viel. Makkum was even de weg kwijt want een paar minuten later werd het zelfs 3-2 voor Arum, weer door Kevin. Maar Makkum herpakte zich en kwam al vlot weer op 3-3. Daar ging wel een bepalende situatie aan vooraf. Waar Arum een ingooi had moeten krijgen pakte Makkum de bal en juist uit die ingooi werd de 3-3 gemaakt. Even leek Arum toch nog de winst te pakken in blessuretijd want een kopbal van Kevin Hoekstra leek in het goal te verdwijnen maar de Makkumer keeper redde subliem. Uit de tegenaanval scoorde Makkum de 4-3………..
De verslagenheid was groot bij de Arumers. Die door deze nederlaag weer een plaatsje zakten in de tussenstand. Makkum blijft koploper met een beter doelsaldo dan Scharnegoutum en mag het kampioenschap uitvechten op de laatste speeldag (26 mei).
Arum moet de rug rechten en speelt nog twee wedstrijden 19 mei a.s thuis tegen A.V.C. uit Sexbierum en op 26 mei uit tegen Marrum.

De strijd wordt vervolgd………..

14 mei 2018