Rondje langs de velden……..

Practisch Kampioen…..
Alle v.v. Arum teams kwamen afgelopen weekend in actie. de meest opvallende uitslag was die van de JO13-1 zij wonnen de uitwedstrijd tegen Zeerobben met 9-3 en zijn nu praktisch kampioen. Alleen op doelsaldo kan het nog misgaan. Maar het team van de coaches Francis van der Heuvel en Michel Jorna heeft een behoorlijke marge. Komende zaterdag 19 mei zal deze kampioenswedstrijd worden gespeeld in Arum om 11.00 uur tegen AVC uit Sexbierum.
De JO11-1 verspeelde hun evt. kampioenschap door in Hindeloopen tegen het laaggeplaatste Hielpen met 4-3 te verliezen. Een paar hele grote jongens hielpen de thuisploeg aan de overwinning. Met diezelfde cijfers verloor de JO11-2 thuis tegen LAC Frisia.
Het Twadde speelde gelijk tegen ONS Sneek (1-1) en datzelfde gold voor de JO15-1. Zij kwamen na een 3-0 achterstand knap terug tot zelfs een 4-3 voorsprong. Uiteindelijk werd het nog 4-4 in Leeuwarden tegen LAC Frisia. De JO17-2 behaalde in Achlum ook een knappe overwinning op SWZ, 6-3. Leider Lieuwe Tolsma had voor de gelegenheid coach Jan Jarich Veldman opgeroepen voor begeleiding. Er werd na deze wedstrijd dan ook al gesproken over het “Veldman-effect”.
Ook de 35+ behaalde in St. Anna afgelopen vrijdag weer aardige resultaten met een keer winst, gelijkspel en een verlies. En dat gold ook voor de JO07 in Bolsward.
Tenslotte verloren onze Vrouwen van DIVA uit Groningen met 3-1.

Of…
Er zijn de laatste weken ook weer een groot aantal doordeweekse wedstrijden. Afgelopen maandag kwam de JO09 (6 x 6) thuis in actie tegen Franeker. Het team van leider Lolke Bosch en Elmer Bijma won na een mooie wedstrijd met 5-3 van Franeker.

Bovenaan een paar benen….precies, van Inez Bosch (JO11-1)

15 mei 2018