Nog 1 keer knallen….

De trots van de v.v. Arum won afgelopen zaterdag 19 mei van A.V.C. uit Sexbierum met 2-0. En doordat V. & V.’68 uit Garijp gelijkspeelde is Arum komende zaterdag uit tegen Marrum bij een eventuele winst zeker van handhaving 4e klasse. En wie had dat verwacht……
Dat zou heel knap zijn. Voor de winterstop troosteloos onderaan met twee enkele puntjes en nu staat het voorlopig negende met 20 punten meer. Door de winst afgelopen zaterdag kan Arum niet direct meer degraderen en heeft het ontlopen van de nacompetitie dus in eigen hand. “Nog 1 finale”, sprak de routinier Nico Bruinsma na afloop van de gewonnen wedstrijd tegen AVC. En diezelfde Nico had daar een groot aandeel in door de penalty die Arum kreeg, vlak voor rust, prima en koelbloedig te verzilveren. Arum had eigenlijk voor rust de wedstrijd kunnen beslissen. Maar de kansen werden niet afgemaakt. Vlak na rust maakte Arumer topscorer Kevin Hoekstra er 2-0 van. En ook daarna kreeg Arum nog kansen, want met name “handenbinder” Bauke Tjalle Anema (bijna hersteld van zijn blessure) bleek weer als van ouds over het veld te sleuren.  Aan de andere kant stond ook keeper Robert Rinia weer zijn mannetje. Want AVC kreeg natuurlijk ook kansen en speelt over het algemeen goed en verzorgd voetbal. Het zette de tweede helft aan en was de betere ploeg (ondanks afwezigheid van een aantal kaatsers) op het veld. Maar Arum hield stand.
En dus volgt komende zaterdag 26 mei de uitwedstrijd (de finale van de competitie) tegen Marrum, aanvang 14.30 uur.
“Nog 1 keer knallen” appte de na dit seizoen afscheidnemende trainer Erik Beuckens.

22 mei 2018