In de herkansing……

Het “eerste” van de v.v. Arum moest afgelopen zaterdag winnen om nacompetitie (degradatie 4e klasse) te ontlopen. Onder zomerse omstandigheden lukte dat tegen Marrum in de uitwedstrijd helaas niet. Marrum was, zeker de eerste helft, de betere ploeg. En bij Arum mistte de overtuiging die er b.v.b. vorige week wel was tegen AVC. Toch heeft Arum kansen gehad om de overwinning in Marrum “te stelen”.
In de eerste helft kreeg Arum weinig kansjes. Marrum was duidelijk de betere ploeg die ook terecht met 1-0 ging rusten. Na de thee, toen Willem Miedema werd ingebracht, kwam er meer opportunisme in het Arum spel. Willem’s eerste balcontact was een prima assist op Bauke Tjalle Anema en betekende de 1-1. De twintig minuten na dit doelpunt had Arum op voorsprong moeten/kunnen komen. Er werden een behoorlijk aantal kansen/mogelijkheden afgedwongen maar geluk en overtuiging ontbraken. Toen Marrum weer grip op de wedstrijd kreeg en de 2-1 maakte was het over en uit. Uithuilen en opnieuw beginnen. Want om in de 4e klasse te blijven krijgt Arum de komende twee weken een herkansing via de nacompetitie.
Te beginnen op zaterdag 2 juni uit tegen Tzummarum, aanvang 14.30 uur. Bij winst speelt Arum de week erop thuis tegen de winnaar van Boornbergum – Sleat.

Hier vindt u het complete schema nacompetitie zaterdagvoetbal:
1718-nw-nc-noord-zat-stn-27052018

28 mei 2018