Rondje langs de velden…….

Het weerzien….
Zo door de jaren heen zijn er heel wat oud v.v. Arum spelers verhuisd naar andere oorden. Zo nu en dan treffen we weer een oud speler in Arum die ook nog actief is in de voetbalwereld. Het overkwam afgelopen zaterdag de coach van de JO17-1 Pieter Tolsma; Bij het handje schudden met de trainer van de tegenstander Akkrum, plaatste die de opmerking jarenlang in Arum te hebben gespeeld en met o.a. de Arumer coach. De verhalen kwamen los en het grappige is dat er in de kantine ook nog een aantal foto’s hingen met hem erop. Zoals deze, kampioenschap E-pupillen (1980?) voorste rij helemaal rechts.

De namen, van bovenstaande foto uit de kantine, qua volgorde kloppen overigens niet. Staand v.l.n.r. Broer Miedema, Jan Auke Hendriksma, Evert Tolsma, Erik Holtrop, Tinus Lukkes, Johan Okkinga, Barry Feenstra en Rinnie Huisman. Zittend v.l.n.r.: Marco Sierlo, Cornelis Kluitenberg, jouke Kuipers, Ferdinand Boersma, Render Feitsma, Erik Pranger en Mario Vrieswijk.
En de foto van de A-junioren uit 1987 met ’t Krat shirt aan. Waar beide mannen ook nog onder elkaar staan (zie foto), juist: Mario Vrieswijk, de snelle technische blonde aanvaller uit Kimswerd.

Dat was natuurlijk het moment voor een foto (30 jaar later):

De wedstrijd verliep vervolgens zeker in de 2e helft spectaculair. Na een 1-0 achterstand kwam Arum terug naar een 2-1 en 3-2 voorsprong en leek de wedstrijd een paar minuten voor tijd overigens terecht in een 3-3 te eindigen. Echter de in bloedvorm verkerende Noah Akkerman dacht hier anders over en maakt in de laatste minuut de 4-3. En dat was nota bene zijn vierde in deze wedstrijd. Waarbij gezegd moet worden dat de derde wel heel fraai was. Een prachtige voorzet van Jens werd subliem afgemaakt door de razend snelle aanvaller. En passant maakte diezelfde Noah ook nog even drie doelpunten ’s middags bij het “Twadde”. die SDS versloeg met 6-2 en daardoor op een gedeeld tweede plek kwam in de stand.

Het 35+ team kwam overigens vrijdagavond al in actie. in de andere plaasten werden allemaal wel punten gepakt en nu in Arum zelf moesten onze veteranen helaas alleen maat nederlagen incasseren.
De JO11-1 speelde tegen de kampioen Mulier en verloor met 6-3 en er waren ook nederlagen voor de JO09 en JO11-2. De JO17-2 moest wel een heel grote nederlaag (11-0) incasseren tegen Beetgum.  En zo zijn we bijna aan het einde van het seizoen gekomen. Nog een paar teams spelen de komende week een laatste inhaalwedstrijd

29 mei 2018