Spectaculair bekerduel Arum 1

Het vlaggenschip van de v.v. Arum speelde afgelopen zaterdag haar tweede beker duel in “het stadion” van WZS Boso Sneek tegen het sterke zaterdag team. Hoewel het er in het begin niet op leek werd het uiteindelijk een waar spektakelstuk. De 5-5 einduitslag betekende een gelijkspel maar met het publiek als grote winnaar.
Het zaterdagteam van WZS Boso Sneek werd vorig jaar vliegend kampioen in de 5e klasse afgelopen seizoen en zal dit seizoen ook zeker meedoen om het kampioenschap in de 4e klasse. Het begin was dan ook wel voor de Sneker ploeg. En na de 2-0 leek het voor Arum een zwaar potje te worden. Met als doel hoe houden we de schade beperkt. Niet dat Arum helemaal werd weggespeeld maar WZS bezit gewoon kwalitatief een groot aantal prima voetballers. Echter na de 2-1 van Kevin Jaarsma begon Arum erin te geloven en zou de tweede helft spectaculair verlopen. Het werd vlak na rust 3-1 maar vijf minuten later was het 3-2 via de op dreef zijnde Jan Bauke Tolsma. En weer een paar minuten later stond het via Kevin 3-3. WZS was er even helemaal af en het werd zelfs 4-3 voor Arum. Weer was Kevin de goalgetter. WZS herstelde zich en kwam via een penalty en hele mooie goal weer op 5-4 voorsprong. In de laatste minuten werd Bauke Tjalle Anema neergehaald in het strafschopgebied en mocht Kevin, penaltynemer bij afwezigheid van aanvoerder Nico Bruinsma, aanleggen voor deze strafschop: 5-5. (zie foto) Een mooi resultaat in een prachtige wedstrijd.
Komende zaterdag speelt Arum de laatste bekerwedstrijd uit tegen Mulier (aanvang: 14.30 uur). Deze derby zal ook nog twee keer worden gespeeld in de competitie. Het is zaterdag de vraag hoe staan beide teams er voor? Mulier won namelijk afgelopen zaterdag ook zeer knap met 4-2 van de Walde.

Zie voor fotoreportage wedstrijd: klik hier

10 september 2018