Twadde en JO13 bekeren verder….

Afgelopen drie weekenden stonden in het teken van de KNVB-bekerwedstrijden. Echter niet alle teams zijn al klaar wat betreft de poule-voorronde.  Het Twadde plaatste zich via een simpele zege voor de tweede (lees  Knock-out) ronde. Dit gold ook voor de JO13, die zich via een dubbel treffen met Workum ook in het najaar mag opmaken voor een extra wedstrijdje en misschien wel meer. Een aantal teams moeten nog bekerwedstrijden inhalen de komende weken (doordeweekse avonden) Daarbij zijn de JO15 en JO12 nog kansrijk voor het behalen van de volgende ronde. De JO11 won afgelopen zaterdag knap met 2-1 van AVC. Maar kwam net een paar doelpunten te kort in de eindstand. De JO08 en JO09 zaten in een zware poule en maken zich dan ook op voor betere resultaten in de competitie. De JO17 speelde nog maar slechts 1 wedstrijd en moeten ook nog de nodige wedstrijden inhalen.
De JO19 kon na de doordeweekse, moeizame, overwinning tegen Zeerobben zich nog plaatsen voor de volgende ronde. Maar dan moest het afgelopen zaterdag weten te winnen in en van Alcides/Meppel. Het snoepreisje van ruim 80 kilometer leverde echter een ietwat geflatteerde 6-1 nederlaag op. Niet dat ze kansloos waren, maar als je de eigen kansen niet afmaakt dan wordt het moeilijk. Een der JO19 aanvallers, die zich altijd uitdrukt in spreekwoordelijke gezegden, sprak dan ook de woorden: “Dat je dan verliest kun je op je klompen aanvoelen”. Hij beeldde dat ook letterlijk uit door met voetbalschoenen en al na de wedstrijd de, duidelijk nog op de groei gekochte, klompen van onze keeper aan te trekken. (zie foto).
Overigens komt deze tegenstander uit Meppel voor de competitie, binnenkort, in Arum op bezoek. “Dan is het weer alle jens aan dek” zo sprak diezelfde JO19 speler!

18 september 2018