Eerste overwinning Ut Twadde

Wekenlang was Ut Twadde opzoek naar de eerste broodnodige punten, na hun promotie naar de 4de klasse. Gister was het dan eindelijk zover! Door als een team van minuut 1 t/m minuut 90 ten strijde te trekken en bij vlagen behoorlijke combinaties op de (kunstgras)mat te leggen, wist het te winnen van Makkum 3.

De gehele eerste helft was Arum de bovenliggende partij, maar kwam Makkum wel op voorsprong door een foutje in de opbouw bij Arum. Voor rust kwam Ut Twadde gelukkig nog op gelijke hoogte door een goal van Kevin Hoekstra.

Na rust kwam Makkum sterk uit de startblokken, maar wist Arum goed te verdedigen en wist het door een gele kaart zelfs even met 10 man stand te houden. Binnen deze 10 minuten wist Arum zelfs met een man minder op voorsprong te komen. Uit een counter maakte Johan Hibma de 1-2.

De slotfase was spannend met kansen over en weer. Het was Makkum die daarin als eerste het net wist te vinden, wat het scorebord op 2-2 zette. Toch was het Arum die er met de winst vandoor ging. Kevin Hoekstra maakte zijn tweede goal van de middag.

In dergelijke wedstrijdverslagen worden natuurlijk vaak de doelpuntenmakers genoemd, maar voor deze wedstrijd verdiend het gehele team een groot compliment!

5 november 2018