Arum laat langs Holwerd

Afgelopen zaterdag moest Arum aantreden in en tegen Holwerd. Dit moest wel zonder (gedeeld) clubtopscorer Kevin Jaarsma, die geschorst was door een administratieve fout van de scheidsrechter van afgelopen zaterdag. Hij had een rode kaart van Lammert Wagenaar op Kevin zijn naam gezet en wilde niet meewerken dit recht te zetten. Arum heeft dit seizoen echter al acht verschillende doelpuntenmakers en Holwerd had maar twee van haar zes wedstrijden gewonnen, dus het moest te doen zijn voor Arum.
Het was wel Holwerd dat feller uit de startblokken schoot, er kort op zat en een paar speldenprikjes uitdeelde, maar Arum begon zich er naarmate de wedstrijd vorderde steeds beter onderuit te voetballen. Dat resulteerde na twintig minuten dan ook in een 0-1 voorsprong door Jorrit Tolsma, die de bal laag in de lange hoek langs de keeper schoof. Het spelbeeld bleef tot aan de rust hetzelfde. Arum kreeg nog wel een paar mogelijkheden, alleen werd de keeper van Holwerd niet echt aan het werk gezet.
Na de rust veranderde er niet veel, Arum bleef gevaarlijker en Holwerd mocht blijven hopen zolang het verschil maar één doelpunt bleef. Die hoop werd steeds groter, want Arum leek het wel te geloven en keeper Willem Miedema moest twee keer ingrijpen. Hierna mocht Holwerd een makkelijk gegeven vrije trap nemen vanaf de zijlijn. Deze werd voorgegeven en de speler van Holwerd kwam ver boven iedereen uit en kopte de 1-1 binnen. Arum leek wakker geschud en zocht meteen vol de aanval. Uit de eerstvolgende corner schoot Jorrit meteen de 1-2 binnen. Een lekkere opsteker zo’n tien minuten voor tijd. De mooiste werd echter voor het laatst bewaard. Lammert kreeg de bal op een meter of vijfentwintig voor zijn voeten en jaagde hem strak in de winkelhaak (1-3).
Zo wist Arum eindelijk weer te winnen na één punt uit de laatste twee wedstrijden en kan het weer omhoog kijken. Volgende week wacht het duel met hekkensluiter Wardy dat op bezoek komt in Arum. Aanvang: 14:45.
P.S. Er was nog wel onenigheid in de Dug-out, wie mocht er bij het raampje zitten? Jos mocht eerst (zie foto)
12 november 2018