Arum simpel langs Wardy

Afgelopen zaterdag kwam hekkensluiter Wardy uit Ferwerd op bezoek in Arum. Door blessures e.d. moest trainer Edwin Wittink het elftal op een drietal plaatsen wijzigingen. Mark Reinsma en Jaap van Dijk begonnen in de basis.

Na een furieus begin van Wardy nam Arum na een kwartier het initiatief over. In de 22e minuut was het raak. Via een voorzet van Kevin Jaarsma, scoorde Wessel Hibma zijn tweede van het seizoen. Negen minuten later stond er al 3-0 op het scorebord. En was de wedstrijd in principe gespeeld. De doelpunten werden gemaakt door Tim Jaarsma en Bauke Tjalle Anema, beide weer op aangeven van de Kevin. Vlak voor rust scoorde Bauke Tjalle nog tweemaal.
Na de rust was het even wachten op de volgende score maar de aangever in de eerste helft, Kevin scoorde in de 61e en 68e minuut de 6-0 en 7-0, via een assist van Wessel en keeper Willem Miedema. De laatste en achtste goal was wel de mooiste van de middag. Via een prachtig pass-je van wederom Kevin, plaatste Bauke Tjalle koppend de bal fraai over de Wardy-keeper.
Door deze simpele overwinning klom Arum naar de tweede plaats. De komende twee weken treft Arum de nummer drie en vier (Mulier en Ouwe Syl) in de stand. Dan weten we waar we staan zo vlak voor het einde van de eerste helft van de competitie.

Voor weer een mooie fotoreportage van de wedstrijd verwijzen we u naar de Facebook pagina van Willen Rienk Miedema, klik hier

19 november 2018