Arum wint in Witmarsum!

Arum wist afgelopen zaterdag, in de derby, tegen Mulier in Witmarsum met 3-2 te winnen. Een historisch overwinning? Een vaste Arumer supporter wist het na de wedstrijd mooi samen te vatten: “Historisch was de hattrick van Kevin Jaarsma”. Met daarna gekscherend de opmerking: “Het lijkt wel zo dat we vaker in Witmarsum winnen van Mulier dan in Arum…..”.
Maar inderdaad, door een prachtige hattrick van Kevin (zie foto) stond Arum bij rust met 3-0 voor. Het ene doelpunt was nog mooier dan het andere. Met de derde als hoogtepunt. “Een wereldgoal”. Van grote afstand mikte Kevin de bal over de doelman in de verste hoek.

Arum was overigens na een stroef begin de bovenliggende partij in de eerste helft.
Na de rust werd het echt een strijd zoals die bij een derby hoort. Met veel inzet probeerde Mulier zich weer in de wedstrijd te spelen. De wedstrijd ging op en neer en beide teams waren aan elkaar gewaagd. Mulier kwam in de 60e minuut op 3-1 toen een vrije trap van richting werd veranderd. Het werd in de 84e minuut zelfs 3-2 en het “beker-scenario” leek weer uit de kast te worden gehaald. In de laatste minuut verdween er nog een bal op de deklat. Maar het bleef 3-2 en kon er een feestje worden gevierd. En dat deden beide teams en supporters van beide clubs dan ook, zoals dat hoort, gebroederlijk in de kantine van Mulier.
Willem Rienk heeft weer een groot aantal foto’s gemaakt van deze wedstrijd en een filmpje met de ontlading na het eindsignaal. Niet alleen foto’s van de voetballers maar ook van “de kant”. (zie foto)
Klik hier voor alle foto’s

Arumer supporters “met een aantal vergaande glorie spelers” v.l.n.r.: Jouke Kuipers, Tjerk Wijbenga, Jan de vries, Jacob van Althuis, Andries van der Kooi, Jan Jaring Veldman, Rienk Reinsma, Hidde Reinsma, Klaas Zijlstra en Piet Folkerts.

26 november 2018