Arum zwijnt tegen Ouwe Syl

In een weerzien met oud-trainers Pope Leffring en Robert van Althuis heeft Arum in een meer spannende dan goede wedstrijd met 4-3 gewonnen van Ouwe Syl.
Arum begon heel erg zwak aan de wedstrijd en voordat het 0-1 werd uit een penalty had Arum al twee keer eerder op achterstand kunnen komen, maar waar deze kansen nog werden verprutst werd de penalty wel goed ingeschoten. Na deze goal leek alles anders. Arum won in één keer alle duels en boog de achterstand in ‘no time’ om in een voorsprong. Kevin, wiens eerste kans nog geweldig gepakt werd door de keeper maakte oog in oog met de keeper 1-1 en Wessel strafte miscommunicatie achterin af: 2-1. Arum leek met een voorsprong te gaan rusten, alleen nadat er een Ouwe Syl goal werd afgekeurd wegens buitenspel wist Ouwe Syl nog wel 2-2 te maken uit een vrije trap van een meter of dertig.
Na de rust was het wachten op een Arum goal, deze viel echter pas na een uur voetballen. Een mooie bal achter de verdediging werd door Kevin teruggelegd op Bauke Tjalle, die de bal simpel kon binnen tikken. Dit betekende voor ‘BT’ zijn vijfentwintigste competitiegoal voor Arum (lees hierover meer op www.voetbalnoord.nl), maar nog belangrijker de 3-2 voor Arum. Lang kon Arum niet van de voorsprong genieten, want drie minuten later kreeg Arum de bal achterin niet weg en kon de linksback de 3-3 binnen schieten. Arum moest op zoek naar een nieuwe voorsprong en ook die liet niet lang op zich wachten. Kevin schoot een onhandig weggegeven vrije trap verwoestend binnen: 4-3. Hierna was het alle hens aan dek, waar Arum nog een kansje op een ruimere voorsprong liet liggen was het Ouwe Syl dat flink aandrong. Weer werd er een goal afgekeurd, Willem had nog een fantastische redding in huis, Wessel haalde nog een bal van de lijn en er was constante dreiging uit corners. Gelukkig voor Arum leverde dit allemaal geen doelpunt op en kon de overwinning met veel pijn en moeite over de streep worden getrokken.
Een belangrijke overwinning voor Arum waardoor de aansluiting met Ternaard in tact blijft. Aankomende zaterdag speelt Arum alweer de laatste wedstrijd voor de winterstop uit tegen WWS waar voormalig Arumer Jacob van Althuis nu voetbalt. Aanvang: 14:30.
3 december 2018