De Faeröer wint!

Zaterdag 29 december 2018 j.l. werd in De Trije te Franeker het onderlinge zaalvoetbaltoernooi van v.v. Arum (voor junioren/senioren e.a.) gehouden. Er deden 34 personen aan mee, welke verdeeld waren over 6 teams. Het Thema dit jaar was de Nations League. O.l.v. van de scheidsrechters Folkert Tolsma en Michel Jorna en de wedstrijdleiding Dirk Sieswerda en Reino Tolsma werd er om 14.00 uur afgetrapt. Na drie wedstrijdronden bleek dat San Marino, Gibraltar, De Faeröer eilanden en Liechtenstein om de prijzen gingen strijden. San Marino kon het niet waarmaken tegen de Faeröer en Liechtenstein, terwijl het veel scorende Gibraltar het ook moest afleggen tegen Liechtenstein. De Faeröer behaalde in de laatste twee wedstrijden twee keer een gelijkspel. Maar dat bleek net genoeg voor de eindoverwinning. En met 11 punten behaalde dit team met Jeroen van Dellen, Migchiel Anema, Francis van der Heuvel, Fedde Okkinga (scoorde 5 keer) en de zeer talentvolle JO15 speler Hylke Talsma de eerste prijs (zie foto)

De tweede prijs ging dus naar Liechtenstein met 10 punten. Het jonge team met Wessel Hibma, Kevin Buma, Jildert Wijbenga, Jaap van Dijk, Sjoerd Anema en Marith Ozinga.(zie foto)
Gibraltar werd derde, helaas geen prijs. Toch herbergde dit team de topscorer van dit toernooi n.l.: Tjeerd Hoekstra scoorde zes keer. Maar ook het “dames” talent Anne Brouwer scoorde maar liefst vier keer voor dit team. San Marino werd vierde, Andorra vijfde en Azerbeidzjan, die beide prijswinnaars op een gelijkspel wist te houden, werd zonder overwinning zesde.
Al met al kunnen we weer terug kijken op een leuk toernooi.

2 januari 2019