Het had gekund…….

Gisteravond 7 januari j.l. speelde Arum op het OFK in de Trije te Franeker. Na afloop van de vijf poulewedstrijden was de clichématige conclusie: “Het had gekund….”. En dat was balen. In de eerste wedstrijd was Workum (zaal) nog met 1-0 te sterk. Maar in de tweede wedstrijd was Arum de betere van Be Quick Dokkum.  Bauke Tjalle maakte de terechte 1-0 en Arum had de wedstrijd daarna met nog een aantal kansen op slot moeten gooien. Dat gebeurde niet en in de laatste minuut, door een ongelukkige wissel, scoorde Be Quick de 1-1. Dus wist Arum om nog kans te maken voor evt. plaatsing voor de volgende ronde dat het moest winnen van Wardy. Ook in deze wedstrijd gingen de kansen er niet in. En in de hectische en de te gehaaste slotfase ging het 16 seconden voor het einde mis. Het 1-0 verlies betekende uitschakeling. De wedstrijden daarna tegen LVV Friesland en Broekster Boys (zaal) liet Arum zien dat het wel kon scoren. Deze wedstrijden werden gewonnen met 2-1 en 3-1. Doelpunten kwamen van Wessel Hibma (3x) en Jeroen van Dellen (2x).
Uiteindelijk eindigde Arum in deze vooraf sterke poule derde met 7 punten. Workum (13 punten) en Broekster Boys (9 punten) plaatsten zich voor de finaleronde op zaterdag 12 januari.
Op onderstaande filmpje (van Rutger Brouwer) maakt Jeroen van Dellen op aangeven van BT de 3-0 in de laatste wedstrijd tegen het dan al reeds geplaatste Broekster Boys.

8 januari 2019