De JO17-1 kampioen

De competitie reeks voor de JO17-1 (B-junioren) begon al in november. Ze leken in de eerste twee wedstrijden na de winterstop, gelijkspel tegen FVC en verlies thuis tegen het betere Oosterlittens het evt. kampioenschap te verspelen. Maar de concurrenten verspeelden punten. En daardoor deed dit Arum/Stormvogels combiteam weer mee. Dan moesten alle laatste vijf wedstrijden worden gewonnen. De vier voorlaatste duels werden gewonnen. Echter soms nipt. vorige week nog maar net met 3-2 tegen Stiens. De laatste wedstrijd werd de grote apotheose. De kampioenswedstrijd was tegen de nummer twee FVC en werd gespeeld op het pittoreske sportpark van de v.v. Stormvogels’64 te Achlum. De wedstrijd leek snel beslist. na 25 min. stond het 3-0. Maar FVC kwam terug. de tussenstanden waren, 3-1, vlak na rust 3-2, 4-2, 5-2, binnen een minuut 5-4. maar bij een uiteindelijke 6-4 eindstand kon dit team o.l.v. trainers/coaches Hans Dijkstra en Pieter Tolsma net als vorig seizoen de kampioensvlag hijsen.
De vreugde uitingen werd vertaald in een massale teamduik in de Achlumervaart…….
De officiële huldiging is op vrijdagavond 2 juni in Arum op sportpark de Bining.

22 mei 2017