We dogge wer mei

“We dogge wer mei”, dat waren de woorden van Arum trainer Erik Beuckens kort na het eindfluitsignaal van de terecht gewonnen thuiswedstrijd tegen Marrum. Marrum wat vorige week nog 2-0 won van koploper AVC, verloor met dezelfde cijfers afgelopen zaterdag van hekkensluiter Arum. Overigens is Arum na deze overwinning niet meer hekkensluiter. Beetgum is nu de rode lantaarndrager in de 4e klasse B.

Op de overwinning was overigens niets af te dingen. Het beter voetballende Arum kwam in de 32e minuut terecht op voorsprong na een prima voorzet van Bauke Tjalle Anema kopte Tim Jaarsma de 1-0 binnen (zie foto). In het eerste kwartier na rust had Arum de voorsprong moeten uitbreiden. Maar een aantal kansen werden door de Arumer spitsen om zeep geholpen. En zo bleef het spannend tot de laatste minuut. De Arumer verdediging stond overigens ook deze zaterdag weer als een huis en gaf bijna geen kansen weg. De prima fluitende arbiter Bijker kon in blessuretijd toch nog een keer fluiten voor een doelpunt. Een mooie pass van Wessel Hibma bracht wederom Tim Jaarsma in scorende positie. Hij stuitte in eerste instantie op de Marrumer-goalie maar in tweede instantie schoot hij beheerst in. De 2-0 betekende de tweede overwinning op rij voor Arum. En met de komende twee weken Beetgum en Mulier, beide uit, op het programma treft Arum twee belangrijke concurrenten in de strijd om degradatie. Maar gaat Arum deze wedstrijden met het nodige zelfvertrouwen tegemoet.
Op Facebookpagina v.v. Arum vind je een veertigtal foto’s van deze wedstrijd gemaakt door Willem Rienk Miedema

26 februari 2018