Geslaagd zaalvoetbaltoernooi F-pupillen

Afgelopen zaterdag 14 januari was de gymzaal in Achlum het decor voor enkele topclubs om een zaalvoetbaltoernooi te spelen. De clubs werden door afwezigheid van enkele toppers als Messi, Ronaldo en Ibrahimovic vertegenwoordigd door JO9-spelers uit Arum, Achlum en Tzum. De jeugd wist dit moeiteloos op te vangen en scoorden er dan ook lustig op los.

Het ochtendprogramma bestond uit een combinatie tussen spelers uit Achlum en Tzum, die verdeeld waren over Chelsea, Real Madrid, AC Milan en Liverpool. Door alle wedstrijden te winnen, wist AC Milan zich uiteindelijk tot kampioen te kronen.

In de middag was de beurt aan JO9-spelers uit Arum om samen met leeftijdsgenoten uit Achlum de topclubs Arsenal, Barcelona, Juventus en Manchester United te vertegenwoordigen. Ondanks de spannende wedstrijden en de kleine onderlinge verschillen (zie eindstand), was het spelplezier en het respect tussen de kinderen onderling (ook in de ochtend) wat de boventoon voerde. Het jeugdbestuur kijkt dan ook terug op een geslaagde zaterdag 14 januari!

De eindstand van het ochtendprogramma:
1. AC Milan – 18 punten: Dankert, Redmer, Harmen Zijlstra en Tim
2. Chelsea – 7 punten: Melle, Mike, Björn, Jelke en Jelmer Steringa
3. Real Madrid – 6 punten: Joey, Brend, Harmen Faber, Haije en Durk-Jan
4. Liverpool – 4 punten: Jorick, Jelmer Zijlstra, Piter en Jelmer Velzen

De eindstand van het middagprogramma:
1. Arsenal – 9 punten: Rein-Willem, Tim, Kyran, Jesse en Sander Kuipers
1. Manchester United: 9 punten – Bauke, Jens, Jitse en Tiemen
3. Barcelona – 6 punten: Rudmer, Sander Yntema, Tijn en Niek Visser
3. Juventus – 6 punten: Niek Douna, Dion, Sem en Jetse

Zie voor foto’s de facebook-site van voetbalvereniging Arum

Aanstaande zaterdag 21 januari is het de beurt aan de JO11. Zij spelen dan hun toernooi, samen met Tzum, op het kunstgrasveld in Arum.

16 januari 2017