Rondje langs de velden

Afgelopen zaterdag 25 februari startte voor een aantal teams de voorjaarsreeks. De JO11-2, JO09-1, JO17-1 komen volgende week voor het eerst in actie. Het 35+ zal komende vrijdag haar opwachting maken, de Vrouwen en de allerjongsten (de JO07-1) komen nog later in actie. De JO11-1 speelt een klasse hoger na de winterstop. En dat was te merken, tegen FVC werd met 11-3 verloren. Ook de jO09-2 speelt een treetje hoger en verloor in Bolsward met 8-0. De jO13-1 spelen hun thuiswedstrijden in Achlum na de winterstop en won de derby tegen Mulier op basis van de tweede helft redelijk eenvoudig met 6-1. Opvallend was hier de twee doelpunten van JO11 speler Roy de Vries.
De JO15-1 opende de competitie tegen LSC uit Sneek. Het team van de coaches J.J. Veldman en Lieuwe Tolsma kwamen maar liefst 3-0 voor, via doelpunten van Germ Epema, Marwin Tolsma en Kevin Buma. Vlak voor rust werd het nog 3-1 en na rust 3-2. Daarna was LSC de betere ploeg hoewel Arum in de counter de wedstrijd eerder had moeten beslissen. Anne Brouwer zorgde uiteindelijk voor de bevrijdende 4-2, waarna de Sneekers in de extra tijd nog 4-3 maakten. Toch een mooi begin voor de JO15-1

27 februari 2017