Rondje langs de velden…..

De eerste 2 competitieronden zijn achter de rug. De vraag is hoe doen de verschillende v.v. Arum en combiteams het tot nu toe.

Vrouwen team (zevental)
Speelt dit seizoen in een zogenaamde anderhalve competitie met 8 teams. dus alle teams treffen elkaar drie keer dit seizoen. De Vrouwen begonnen dit seizoen met een prima 5-2 overwinning op Makkum. Vervolgens verloor het met 12-5 tegen Franeker. “Onze meiden” zitten overigens in een mooie regio competitie (Harlingen, Franeker, Leeuwarden) Vreemde eend in de bijt is v.v.v. DIVA’83 uit Groningen. Deze vrouwenvoetbalvereniging (er zijn drie in heel Nederland) DamesInVoetbalActief is in 1983 opgericht en kent dus alleen vrouwenleden. Op 4 november komen de DIVA Dames op bezoek in Arum

35+
Het 35+ team is al twee keer in actie geweest op de vrijdagavond. De “oude” mannen zijn ingedeeld met Mulier, Scharnegoutum en LSC. Alleen tegen LSC werd tweemaal gewonnen. Het speelt voor de winterstop nog op vrijdag 13 oktober (in Arum) en op 3 november (in Sneek)

Arum/Stormvogels’64 2 en 3
Dit seizoen is er ook in de senioren een samenwerkingsverband met Stormvogels’64. Dit betreft dan voorheen Arum 2 en Stormvogels’64 1 die dit seizoen door het leven gaan als achtereenvolgens ST Arum/Stormvogels’64 2 en ST Arum/Stormvogels’64 3. Het tweede bestaat voor het grootste deel uit Arum leden en het derde uit Achlum leden. Beide teams hebben inmiddels hun eerste overwinning binnen. Komende zaterdag spelen ze tegen elkaar in Achlum.

JO07 (4×4)
Onze jongste jeugd speelt 4 tegen 4 zonder keeper. Ze zijn in de eerste cyclus van vier zaterdagen ingedeeld met Stormvogels’64, Bolsward en Harlingen. Ze spelen elke zaterdag drie wedstrijden.  Afgelopen zaterdag waren ze in Arum actief. “ze doen leuk mee”, volgens de Coach Thon van Loon. Na de Herfstvakantie worden ze weer opnieuw ingedeeld in een nieuwe competitie van vier zaterdagen. Dan wordt er wel op kwaliteit ingedeeld, hoewel er in deze leeftijdsgroep geen stand meer wordt opgemaakt.

JO09 (6×6)
Datzelfde geldt ook voor de JO09. Ook in de competitie van deze leeftijdklasse wordt er niet meer een stand opgemaakt. en kent de KNVB ook geen Kampioenen meer toe. Grote verandering dit seizoen voor dit team (Voorheen F-pupillen) is dat het nu overdwars op een pupillenveld speelt met 6 tegen 6 waaronder een keeper. Dit team won overigens wel beide wedstrijden tot nu toe

JO11-2 (7×7)
Volgend seizoen spelen deze voorheen E-pupillen 8 tegen 8 op een pupillenveld. Nu nog 7 tegen 7. Dit team zit in een competitie (met slechts 9 teams) met al de nodige wisselingen qua teams. Op 23 sept. werd er met 5-0 gewonnen van Harlingen. Komende zaterdag 7 oktober mogen ze naar Terschelling.

JO11-1 (7×7)
Dit talentvolle team liep dit seizoen in de beker al tegen een nederlaag aan. En moest afgelopen zaterdag tegen het fysieke Hielpen met 4-0 het onderspit delven. De week ervoor had het nog prima van Workum gewonnen.

JO13-2 (7×7)
In de voorheen D-pupillen heb je dit seizoen nog de keuze; of een zevental of een elftal. Volgend seizoen spelen de eerste jaars D-pupillen (JO12) sowieso 8 tegen 8 op pupillenveld. De eerste wedstrijd werd zeer dik gewonnen (20-0) de tweede wedstrijd echter met 9-3 verloren. Doordat er twee teams zich terug hebben getrokken uit deze competitie speelt de JO13-2 slechts 6 wedstrijden tot de winterstop. Echter dit team zit nog wel in de beker.

JO13-1 (11-tal)
Dit team met de nodige talenten voor de toekomst spelen in een leuke competitie. De eerste wedstrijd werd met 4-0 gewonnen van Oeverzwaluwen. De tweede nipt verloren van de Walde.

JO15-1
Deze voorheen C-junioren speelden op zaterdag 23 september een historische wedstrijd. Zij waren namelijk het eerste team die een officiële wedstrijd speelden op het nieuwe hoofdveld. Helaas werd deze wel verloren met 3-1. Afgelopen zaterdag kwam daar nog een nederlaag tegen LSC bij.

JO17-1
Dit elftal zit in een competitie met veel kwaliteitsverschil. de eerste wedstrijd werd gewonnen met 8-1 van AVC. Terwijl de week erna ze alle hoeken van het veld zagen tegen Workum. 12-0 verlies!

5 oktober 2017