Arum pakt drie belangrijke punten

Het vlaggenschip van de v.v. Arum speelde afgelopen zaterdag een echt degradatieduel tegen Beetgum. De nummer 11 tegen de nummer 12. (de nummer 12 degradeert dit seizoen rechtstreeks, de nummer 10 en 11 spelen nacompetitie) In een niet al te beste wedstrijd werd het uiteindelijk 3-1 voor Arum. Het was voor de trainer Erik Beuckens weer even puzzelen. Wessel Hibma, topscorer Kevin Hoekstra en Willy van der Kooi bleven met blessures aan de kant.  Toch stond er weer “een team” afgelopen zaterdag. De inzet was weer prima. En op basis daarvan kwam Arum via een kopbal van Lammert Wagenaar na een half uur spelen op 1-0. Voor rust had Arum echter de voorsprong uit moeten breiden. En dan zie je na de rust dat Beetgum er nog in geloofd en zij kwamen dan ook terug in de wedstrijd door de 1-1 te scoren in de 61e minuut. Gelukkig hebben we dan altijd nog Bauke Tjalle Anema. De spits op de weg terug na veel blessureleed dit seizoen bepaalde in de 66e en 85e minuut de eindstand op 3-1.
Een mooie overwinning die Arum naar de 10e plaats deed stijgen. En zo hoog heeft Arum dit seizoen nog niet gestaan. Een ware teamprestatie! Met de komende twee weken drie zware inhaalwedstrijden op het programma is de doelstelling dit seizoen nog steeds handhaving 4e klasse.

23 april 2018