Arum wint van De Walde

Een mooi debuut
Afgelopen zaterdagmiddag 1 september was het gezellig druk op Sportpark de Bining. Op het programma stonden twee bekerwedstrijden voor het Twadde en het Eerste. Arum 2, dit jaar vierdeklasser, mocht het opnemen tegen S.D.S. 4. De eerste helft waren de ploegen redelijk aan elkaar gewaagt. Arum kwam via een eigen goal op voorsprong en vlak voor rust maakte, nieuwe aanwinst, Dani van Eijk 2-0.  Na de rust was Arum beter en besliste de wedstrijd in een paar minuten tijd. Via Jorrit Tolsma, fraaie goal, en tweemaal Dani was het snel na rust 5-0. Op de uiteindelijke 8-2 overwinning (Dani 1x, Kevin 1x en Tjerk 1x) was dan ook niets aan te merken.

Arum 1 verwachtte, later op de middag, in derdeklasser De Walde een sterke tegenstander. Maar het team van oud-v.v. Arum trainer Kerst Heida, vorig jaar nog volop in de race voor het kampioenschap in de derde klasse, was verzwakt en kon eigenlijk geen echte vuist maken. Arum met een aantal nieuwe gezichten in de basisopstelling maakte dan ook terecht de 1-0 via Lammert Wagenaar. In de tweede helft bracht De Walde iets meer en Arum kwam onder druk. Maar juist op dat moment had Arum ook de kans om de wedstrijd te beslissen. Een kwartier voor tijd gebeurde dat dan toch. Bauke Tjalle werd in het strafschopgebied neergehaald en Nico Bruinsma mocht aanleggen voor de penalty. Hij faalde niet en zo kwam de eindstand van 2-0 op het scorebord. Een mooi debuut voor onze nieuwe Hoofdtrainer Edwin Wittink uit Hippolytushoef. Het was namelijk zijn eerste officiële wedstrijd als hoofdtrainer. Onder toeziend oog van familie en vrienden uit Wieringen werd het dus een mooie middag. Overigens heeft Edwin naast zich als leiders dit seizoen Jos Reinsma en Arjen van der Zee. Ook voor hen was dit hun debuut bij het eerste van de v.v. Arum.

Komende zaterdag zal Arum zeker een andere tegenstander krijgen dan speelt het uit tegen SWZ Boso in Sneek om 15.15 uur.  Het Twadde speelt tegen Franeker 3 uit haar tweede bekerwedstrijd om 15.00 uur.

De uitslag van 2-0 tegen De Walde was de Leeuwarder Courant ook opgevallen, zie hieronder het artikel:

3 september 2018