Rondje langs de velden…….

JO19 verliest nipt.

De JO19 kwam afgelopen zaterdag voor het eerst in actie voor de competitie. Het team van de trainers/leiders Jouke Smidstra, Pieter Tolsma en Hans Dijkstra had een goede voorbereiding met een prima opkomst qua training en een goede bekerserie. In de laatste bekerwedstrijd werd verloren van Alcides uit Meppel met 6-1. En dit team was toevallig ook weer de tegenstander in de competitie. Echter nu speelde Arum/Stormvogels’64 (het grootste gedeelte van dit team komt uit Achlum) thuis in Arum. Op basis van de eerste helft had onze JO19 geen recht op meer dan nederlaag. Het was vooral tegenhouden. De achterstand bleef echter bij 1-0 steken in de eerste helft. Na de theepauze werd het een heel andere wedstrijd. Een strijd waarin het alle kanten op kon. Arum/Stormvogels’64 werd steeds beter en kwam zelfs op 1-1 door Jens Hilarides. Er kwamen zelfs mogelijkheden voor de winst. De laatste minuten was echter weer voor het team uit Meppel en zij scoorden dan ook nog net voor tijd de 2-1. Een katertje maar op basis van de tweede helft een goed gevoel naar komende zaterdag.
Vrijdagavond j.l. kwam de 35+ ook weer in actie. Mulier werd knap op 1-1 gehouden maar van Tzum en Harlingen werd dit keer dik verloren. Vrijdag 12 oktober komen de “oude” mannen naar Arum!
Het Vrouwen team van Arum deed zaterdag j.l. goed mee tegen Makkum. Maar moest ietwat geflatteerd met een 6-2 nederlaag genoegen nemen. De tweede helft van Ut Twadde uit tegen IJVC was prima. Zij konden echter na een rommelige eerste helft de stand niet meer gelijk tekken. 3-1 werd er verloren. Het scoren van de JO17 houdt nog niet over. Er werd helaas weer verloren en helaas niet gescoord. Maar zoals de leider positief zei: “Onze eerste goal en overwinning komt steeds dichterbij”
De JO15 speelt sinds deze zaterdag een klasse hoger. En dan ook weer dik winnen dat is knap. Oeverzwaluwen werd met 10-2 verslagen. De JO13 had ook deze zaterdag geen moeite met de tegenstander. In Lemmer werd CVVO met 9-1 verslagen. De JO12 won met 4-0 tegen GAVC. Het was een “drege” overwinning.
De JO11 won in een mooie wedstrijd met 11-4 van de De Walde in Oudega (GS). De JO09 gaat steeds beter draaien. De overwinning was zaterdag bijna in de pocket maar DFC maakte in de laatste minuut nog net 3-3. De JO08 moest na een dikke overwinning op zaterdag 22 september j.l. nu een nederlaag incasseren (7-1).

Komend weekend gaan we weer vrolijk en met voetbalplezier verder……

2 oktober 2018