Rondje langs de velden…….

Eerste overwinning voor de Vrouwen en JO17
Vijf wedstrijden gespeeld (3 beker, 2 competitie), allemaal verloren en niet een keer gescoord. En dan zaterdag in actie komen, in Witmarsum, omdat er in Arum geen ruimte was, middels een op donderdag j.l. nog ingelaste thuiswedstrijd tegen Berlikum en dan maar liefst 7 maal scoren. Dat is de JO17 ten voeten uit! “Hoewel de 7-4 overwinning ook andersom had kunnen zijn” zo vermeldde een supporter, was het toch een mooie eerste overwinning van het team van de trainers Francis van der Heuvel, Pieter Tolsma en de coach Lieuwe Tolsma en vaste ass. scheidsrechter Folkert Brouwer. De doelpunten werden gemaakt door o.a. Kevin Buma, Noah Akkerman en een hele fraaie van Anne Brouwer. Diezelfde Anne Brouwer stond ook aan de basis van de eerste overwinning van het Vrouwen team. Met 2 doelpunten van haar en een van Emmy Kroeger en  Jasmijn van Althuis werden vrouwen van Leeuwarder Zwaluwen met 4-1 verslagen.
De JO19 kon laat op de middag zichzelf weer niet belonen. Op basis van de kansen hadden de “A-junioren” bij rust zeker de leiding moeten nemen. Na rust was er te weinig energie bij een aantal spelers om nog voor de overwinning te gaan. Het leek op een 0-0 uit te komen. Echter een zondagsschot in de 84e minuut zorgde dat de drie punten bij TOP’63 achterbleven.
De JO15 speelde een fantastische wedstrijd thuis tegen ST RVC/Langweer en won met 4-3!
De JO12 won ook weer, in Dronrijp werd de plaatselijk DFC JO12-2 met 5-0 verslagen. En bovenal dit team hield weer de nul en staat zonder tegendoelpunten bovenaan. Maar zal in de maand november de top vijf treffen. En dan zien we weer verder….
De JO11 verloor in een spannende wedstrijd nipt van NOK met 5-4. En tot slot waren er voor de JO9 en JO8 ruime nederlagen (9-1 en 8-0). Maar komende zaterdag zijn er weer nieuwe kansen op een leuke pot voetbal.

(verslag Arum 1 volgt dinsdag a.s.)

8 oktober 2018