JO12 verder, Twadde niet

Afgelopen weekend waren er inhaal- en bekerwedstrijden. It Twadde kwam tegen Hardegarijp 3 in actie voor de eerste knock-out ronde in het bekertoernooi. Het 5-1 verlies was een te geflatteerde einduitslag. Arum 2 kreeg zelf ook vele kansen en gaf de goals wel vrij makkelijk weg. Het beker avontuur is dus voorbij.

JO12 wint!
De Jongens Onder de 12 met de leiders Doede de Vries en Robert Rinia en de trainers Sake Bosch en Geert Akkerman hebben het ploegje aardig aan het voetballen dit seizoen. Dat bleek in de eerste helft tegen de JO12 van TOP’63 uit Top en Twel ook weer. Arum voetbalde beter maar het leverde echter weinig kansen op. Toch kreeg Arum een uitgelezen mogelijkheid om op 1-0 te komen. Maar de toegekende penalty ging naast. Na de rust werd het een echte bekerwedstrijd. Beide teams kregen meerdere kansen en het werd een open wedstrijd. Spits Andrys zette Arum op 1-0 en toen even later de andere spits Mike de 2-0 maakte leek de wedstrijd beslist. Maar toen kwam TOP’63 met een groot slotoffensief. Het werd terecht 2-1 en het leek weer een wedstrijd te worden. Echter een foutje van TOP achterin werd ongenadig afgestraft door Andrys. Zo kwam de 3-1 eindstand op het scorebord. En zit dit team na een zeer positieve wedstrijd in de pot voor de volgende bekerronde.
Wanneer de volgende bekerwedstrijd zal worden gespeeld is nog niet bekend, misschien op zaterdag 15 december maar het kan ook volgend jaar worden.

Dit geldt overigens ook voor de JO13. Zij zitten ook nog in de beker maar speelden zaterdag de inhaalcompetitie wedstrijd tegen Workum thuis. Zij wonnen met 9-3 en lijken op weg naar de titel….

Komende zaterdag is er weer een volledig programma. Met o.a. het Twadde en Arum 1 thuis.

24 oktober 2018