Rondje langs de Velden….

Zo de wind waait, waait……
De JO13 waaide afgelopen zaterdag zowat naar Vlieland. Waar het aan moest treden tegen de plaatselijke leeftijdsgenoten van V.S.V.’31. De wedstrijd eindigde na een stormachtige tweede helft in 3-3. “Een leuke pot met aardig voetbal” zo sprak de coach Michel Jorna. “Ze doen leuk mee” vertelde de grensrechter Johan van IJs enthousiast. Maar het leukste van de dag was natuurlijk de bootreis (hoewel met enige zeezieken halverwege) het zwembad na de wedstrijd (zie foto) en de patat met een XXL frikandel…..

Bovenaan
De coach van de JO17 liep na de wedstrijd van afgelopen zaterdag thuis tegen Bolsward er figuurlijk als een “pauw” bij. Zo trots was hij op zijn team. En nu komt het mooiste: De 7-1 winst betekende dat dit Arum/Kimswerd team de trotse koploper (zie afbeelding) is geworden in deze competitie. Komende zaterdag 16 maart speelt het de topper uit tegen de nummer twee ONS te Sneek.

Verder eindigden de vele thuiswedstrijden afgelopen zaterdagen in nederlagen voor de Arumer teams. de JO8 verloor met 7-2, de JO19 en Ut Twadde met 3-1 en JO11 met 5-1. De thuis-overwinning van de JO9 was echter fors, 18-0…..
De JO15 verloor in Bolsward na een verder overigens prima wedstrijd met 5-1.
En de JO12 tot slot doet het een klasse hoger ook prima. Zij wonnen in Deinum ruim met 10-3. Hoewel het er voor de rust niet naar uitzag. De ruststand was slechts 2-1 voor Arum.
Komende zaterdag vier thuiswedstrijden, De Vrouwen komen thuis weer in actie en de JO13 speelt, als elftal, haar eerste thuiswedstrijd.

12 maart 2019