Rondje langs de velden….

Eerste keer thuis!
Afgelopen zaterdag speelde de JO13 haar eerste thuiswedstrijd op het “grote” veld. (voor de winterstop was het nog een 8-tal) Het team van de coaches Michel Jorna en Francis v.d Heuvel en vaste ass.-scheidsrechter Johan van IJs won met klinkende cijfers, 6-1, van Bolsward. De spitsen Roy (4 x) en Thomas (2 x) tekenden voor het halve dozijn doelpunten. Door deze overwinning pakte de JO13 ook nog de koppositie.

De topper onbeslist.
De JO17 speelde afgelopen zaterdag een heuse topper uit tegen ONS in Sneek. Op de vraag aan coach Lieuwe Tolsma of de uiteindelijke 1-1 terecht was antwoordde hij:
“Nee..wij hadden in de 1e helft 2 of 3 nul moeten maken…2e helft: …zij werden beter….en in 44e min.(spelen 40 min.) maakten zij 1-1…jammer”. en waar twee honden vechten om een been loopt derde er mee heen……Want Woudsend is nu de koploper.
– Broer Folkert Tolsma, coach van Ut Twadde, antwoordde eigenlijk precies hetzelfde na de 2-2 eindstand uit tegen Lions’66 (Leeuwarden). “Als we de kansen hadden benut hadden we 4-1 voor moeten staan”. Nu kregen ze net voor tijd de 2-2 nog om de oren. En dus het lid op de neus.
– De JO9 kwam ook bij ONS in actie en won volgens coach Thon van Loon overtuigend met 9-4. Grote man letterlijk en figuurlijk was Jens Ozinga met 4 doelpunten.
– Coach Anno van der Veen meldde over de wedstrijd van de JO8:
“2-0 verloren tegen Zeerobben. Goede tweede helft met 0-0. Leuke pot, veel inzet ondanks de motregen”.
– “Ze (de JO7) hebben leuk gevoetbald ondanks het bar slechte weer (in Minnertsga). Het is mooi om te zien dat ze als team gemotiveerd blijven. Komende trainingen wat meer oefenen op het afpakken en verdedigen dan hoop ik dat we bij de eerste thuiswedstrijd de eerste winstpunten kunnen noteren 👍😁”. Zo appte coach Riemer Visser.
– “Dit hadden we wel weer even nodig”, concludeerde trainer/coach Joris van Althuis van het vrouwen team na de 2-0 overwinning. Sneu was het uitvallen van Lobke Broersma. Zij zit na een bezoekje aan het ziekenhuis in het gips. Er is een stukje bot losgeraakt in haar enkel. We wensen haar een spoedig herstel. De doelpunten bij Dames werden overigens gemaakt door Emmy Kroeger en Marith Ozinga.
– In de rust vroegen de spelertjes van de JO11 van Arum of ze na de wedstrijd mochten buikschuiven op het steeds nattere en gladde veld in Woudsend. “Dan moeten jullie wel winnen, dan mag het” sprak de coach Lolke Bosch. Ze wonnen met 2-1 en uiten hun vreugde in de vorm van een aantal mooie buikschuivers. De vreugde van “de wasdame” was iets minder groot.
– En tot slot speelden de JO15 thuis tegen het sterkere IJVC/Blauwhuis. De jongens van de coaches Jan Doedens en Reimer Strikwerda speelden een keurige wedstrijd. Die overigens met 4-1 werd verloren. Maar waar er zeker kansen lagen voor het Arum/Stormvogels team.
De JO12, wedstrijd op verzoek van de tegenstander verplaatst naar dinsdag 23 april en de JO19 (tegenstander teruggetrokken) kwamen naast “het eerste”(helaas afgelast) niet in actie.

18 maart 2019