Rondje langs de velden…

Afgelopen zaterdagmorgen werd er onder soms winterse omstandigheden gevoetbald. In Arum speelden De JO8 tegen DFC en moesten een 12-0 verlies toestaand. De JO9 deed het erna een stuk beter en versloeg LSC uit Sneek met 9-3. Die stand had ook anders uit kunnen pakken maar Arumer keeper Sem was bijna niet te passeren. De JO11 speelde daarna tegen Makkum met als inzet de tweede plaats. Voetballend was Makkum beter maar Arum effectiever in het benutten van de kansen. met name spits Dennis was deze zaterdag op dreef. Uiteindelijk stond er een ietwat geflatteerde 10-3 eindstand op het scorebord. De JO15 speelde uit tegen SWZ . Deed goed mee maar moest wel haar meerdere erkennen in de tegenstander in Sneek. De JO12 speelde in Tzum met als inzet de evt. tweede plek in de eindstand. Na een levendige wedstrijd werd het 6-4 voor Tzum.

Titelrace
De JO13, 2-0 winst in Heeg en de JO17, 2-1 winst uit tegen F.V.C. zijn nog steeds in de titelrace. De JO13 had, met name in de eerste helft, moeite met scoren tegen SJO Heeg/HJSC/Oudega. Maar de uiteindelijke winst was wel terecht volgens coach Michel Jorna. En omdat de concurrent punten verspeelde staat Arum boeven aan. Maar de JO13 is nog maar halverwege de competitie. en moeten nog zes van de 12 wedstrijden worden gespeeld. Dus staan er de komende weken doordeweekse wedstrijden op het programma voor dit team. De JO17 klom door de overwinning naar de tweede plek en met nog 3 wedstrijden te gaan moet het ONS met twee punten meer nog boven zich dulden.

Beste avond voor 35+
Afgelopen vrijdag speelden de veteranen van de club in Sneek bij Black Boys een aantal prima wedstrijden. “De beste vrijdagavond tot nu toe” verklaarde een van de drijvende krachten bij Arum; Douwe Boonstra. Van de koploper Black Boys (2-1), Tzum (1-0) en LSC (1-0) werd gewonnen. Alleen tegen Scharnegoutum moest Arum een nederlaag (0-2) incasseren.
En let op! Vrijdag 26 april zijn de 35+ plussers in Arum te bewonderen.

De JO19, JO7, de Vrouwen en It Twadde waren vrij afgelopen zaterdag.

17 april 2019