Na nederlaag, seizoen voorbij en een illusie armer.

De verwachtingen waren hoog dit seizoen. Arum had in deze afgelopen competitie een elftal wat waarschijnlijk mee ging doen om de prijzen in de 5e klasse. En zo misschien na een afwezigheid van een seizoen weer richting de 4e klasse te mogen kijken. De prijs in de vorm van nacompetitie werd binnengehaald. En zo mocht Arum 1 afgelopen zaterdag in de halve finale van de nacompetitie aantreden thuis tegen Eastermar. Ondanks het hondenweer was er toch nog heel wat publiek op dit duel afgekomen.
De wedstrijd was amper begonnen of de bal lag al in het doel. Topscorer Kevin Jaarsma scoorde fraai. Maar lang kon Arum daar niet van genieten. Want 10 minuten later kreeg Eastermar een penalty die keurig werd verzilverd. Daarna was de tegenpartij voetballend iets beter. Alleen aan het einde van de eerste helft was Arum optisch de betere ploeg. Ook het begin van de tweede helft was voor Arum. Een mooie aanval werd door B.T. prima afgerond. En als er een kans was om de wedstrijd te beslissen dan was het wel in die periode na rust. Want na mate de tweede helft vorderde werd Eastermar steeds beter. Met soms vlieg en kunstwerk werd de 2-2 voorkomen. Maar die kon niet uitblijven. Toen het eenmaal 2-2 werd, ging het snel. Het in een flow verkerende Eastermar ging ervoor. Arum wankelde en het werd in korte tijd 3- en 4-2. In de laatste minuten kreeg Arum nog een strafschop. In alle malaise werd die gemist. De uiteindelijke 5-2 was voor de statistieken.
En zo eindigde het seizoen voor de trots van de v.v. Arum in een kleine deceptie. Een seizoen waarin Arum in een groot aantal wedstrijden prachtig voetbal liet zien. En het deed aan klanten binding. (naar mijn mening is het leuker om bovenin mee te draaien in de 5e klasse dan onderaan te bungelen in de 4e). Trainer Edwin Wittink liet Arum met deze selectie weer voetballen. Aan de vorm en het voetballend vermogen daarin ontbrak het net juist de laatste weken. Jammer. Maar uithuilen en opnieuw beginnen want volgend seizoen zijn er weer nieuwe kansen. En hopen we weer mee te doen om de prijzen.
En met dezelfde selectie? daarover later meer.

En om maar met een cliché te eindigen:
“Een ervaring rijker en een illusie ar(u)mer”.

Op de Facebook pagina van Willem Rienk Miedema weer een aantal kiekjes en zelfs een filmpje van de wedstrijd Arum – Eastermar die voor ons eindigde zoals het weer was afgelopen zaterdag…….
klik hier.

En er zijn ook foto’s gemaakt door Eastermar(Cindy Hiemstra), klik hier

11 juni 2019