Alle begin is moeilijk…

Het seizoen is weer begonnen en dat geeft altijd een bepaalde reuring. Zeker als de eerste wedstrijden worden gespeeld. Kantine-personeel, scheidsrechters, leiders/trainers, spelers etc,etc, Ieder moet weer even zijn plekje vinden. Het bestuur (van zowel Arum alsmede Stormvogels’64) krijgt in deze eerste weken veel meer vragen dan bijna in de rest van het seizoen. wedstrijd- en secretaris draaien bijna overuren. En dan kwam er ook nog bij dat de v.v. Arum terreinverzorger Douwe Tolsma is geblesseerd. Hij zit hem thuis te verbijten met een enkelbreuk.
Langs deze weg: wensen we Douwe Tolsma een spoedig herstel.
Gelukkig waren er een aantal mensen, Dirk, Folkert, Michel en Gosse, die de eerste lijnen op het veld hebben gezet. Toch zoeken we voor de komende weken nog een “interim terreinverzorger”. Wil je de club hiermee helpen? meld je even bij de v.v. Arum voorzitter Pieter Tolsma.
Maar er werd dus gevoetbald afgelopen zaterdag:
Zo kwamen de JO17 thuis in actie tegen SWZ. Het werd 6-2 voor de Sneekers. De JO15 deed het beter en verpulverde na een 3-0 achterstand SDS met 12-5.
De JO19 kwam in Koudum na een 3-1 achterstand terug tot een terecht 3-3 gelijkspel.
Van de kleinere jeugd van de SJO Arum/Stormvogels’64 kwamen de JO10-2 (Arumer team) en JO09-1 (Achlumer team) beide in Oosterlittens in actie. Ze verloren beide na leuke wedstrijden met respectievelijk: 5-4 en 5-2.
In Achlum kwam tot slot de JO10-1 in actie. Zij wonnen na een prima bekerwedstrijd met 8-2 van Mulier JO10-1.

De overige teams kwamen afgelopen zaterdag i.v.m. o.a. Visserijdagen niet in actie. Komende zaterdag weer meer bekerwedstrijden.
Overigens voor de 35+ (in Tzum) en de Vrouwen (Oosterlittens) begint de competitie komende vrijdag 6 september al in toernooivorm.

3 september 2019