JO15, JO13, JO12-1 en JO12-2 bekeren verder.

Afgelopen weekend werden door de meeste teams de laatste bekerwedstrijden gespeeld. Door een ruime overwinning van de JO15 met 7-3 van Zeerobben plaatsten de jongens van trainer/coach Francis van der Heuvel zich vrij makkelijk voor de volgende bekerronde. Het zeer talentvolle JO12-1(Achlumer team) met coach Gosse Douna mocht alleen nog maar dromen van de volgende ronde. Maar de concurrent verloor verrassend en omdat de JO12-1 met 9-1 van Irnsum won plaatsten zich op doelsaldo voor de volgende ronde. (lees verslagje Gosse Douna met foto’s op zijn facebookpagina)
Ook de JO12-2 plaatste zich via doelsaldo voor de volgende ronde na een keurige 7-1 winst op Mulier.
Gister kwam daar dan nog de JO13-1 bij. Zij wonnen van A.V.C. in Sexbierum met 5-1 en plaatst zich als vierde SJO team voor de volgende ronde.
De JO19 verloor geen wedstrijd in de bekerpoule maar kwam 2 punten tekort. Toch wonnen ze met 9-3 van SDS/Nijland door o.a. vier goals van Jens. Grote pechvogel bij dit team was Martijn Wiersma hij schoot, nadat hij net in het veld stond, zijn schoen finaal stuk.(klik op foto) Er is inmiddels een Martijn Voetbalschoenen Fonds opgericht. We hopen dat hij zaterdag weer kan spelen…
Een ander opvallend iets had plaats ’s morgens op het Arumer voetbalveld. De JO17 won haar laatste wedstrijd tegen SDS/Nijland ruim met 8-1. Bij spelverdeler Marwin ontbrak het aan vorm wat betreft aanname van hoge ballen. Het kwam door de zon volgens hem. De coach Lieuwe gaf hem een zonnebril (klik op foto). Het werd er niet beter door. Of de vorm nog terug komt? “Ik zie het donker in”, grapte de speler.
De J09-1, J009-2 wonnen hun laatste wedstrijd met respectievelijk 9-4 en 12-1 en lijken klaar voor de competitie. De JO10-2 speelde gelijk in Balk met 2-2. Diezelfde stand prijkte bij de wedstrijd van It Twadde tegen Zeerobben 4 op het scorebord. Waar overigens een 2-0 achterstand toch nog in de slotminuten werd gelijk getrokken. Een leuk verslag en mooie foto’s (klik op foto) vindt u hier: https://zeerobben.nl/middagje-4e/

Frank 50 jaar
En dan nog even dit: Frank de “roadie” van trainer Edwin werd afgelopen week 50 jaar. Hij vierde dat in Breezand. Een aantal v.v. Arumers brachten hem afgelopen zaterdagavond de felicitaties. en gaven frank een mooie v.v. Arum trui (klik op foto)

18 september 2019