Ongeslagen door op OFK!

Het “Herenteam” van de v.v. Arum zorgde gisteravond 7 januari voor een daverende verrassing door al haar wedstrijden te winnen in de voorronde poule op het Open Friese Kampioenschap Zaalvoetbal te Franeker. In de Trije won het team o.l.v. trainer Edwin en leider Arjan en onder toeziend oog van vele Arum supporters, alle vijf wedstrijden. Zij het echter met minimale uitslagen.
De eerste wedstrijd werd nipt met 1-0 gewonnen van het sterke Friesland. BT maakte vlak voor tijd, middels een mooie aanval, de bevrijdende treffer. Tegen IJ.V.C. kwam Arum via Kevin vlot op 1-0. Maar de “Drylsters” kwamen terug en de deze avond foutloze keepende Robert moest een, achteraf de enige, tegentreffer toestaan. Maar via een prachtige uitworp van diezelfde Robert maakte Kevin, via misschien wel de mooiste aanval van de avond, de uiteindelijke 2-1. Tegen Harlingen ging het vervolgens niet al te makkelijk. De “jarige” Jorrit maakte echter het minimale verschil.
In de laatste twee wedstrijden volgden de belangrijkste concurrenten wat betreft plaatsing voor de volgende ronde. Tegen Holwerd werd een keurige wedstrijd afgeleverd. De prima verdedigende aanvoerder Lammert, de balafpakker Jeroen en de ervaren Tjeerd zorgden, met de rest van het team, ervoor dat Holwerd eigenlijk geen kans creëerde. En de kwaliteiten van BT en Kevin zorgden voor een mooie 2-0 overwinning. En dus plaatsing voor de volgende ronde was een feit. Daarna volgde de wedstrijd tegen Leovardia met als inzet de poulewinst en daarmee op papier een lichtere indeling qua vervolg van het toernooi. Via Kevin werd deze wedstrijd ook met 1-0 gewonnen.
En zo plaatste Arum zich, sinds 2012, weer eens voor de volgende ronde. Toen, in 2012, moest Arum zich wegens competitie verplichtingen afmelden voor de volgende ronde. Die verplichtingen zijn er komende zaterdag niet, dus gaan we met goede moed weer naar de voormalige academiestad. “Het toernooi begint dan echt”, om er nog maar cliché tegenaan te gooien.
Arum is bij de laatste 32 teams ingedeeld in een poule met G.A.V.C., Twijzel en Workum zaal.
Hieronder vindt u het programma van poule H3 voor zaterdag 11 januari:

tijdthuisuituitslag
09:47vv Workum zaal 2vv G.A.V.C.
09:47vv Arumsc Twijzel
11:29vv Arumvv Workum zaal 2
11:29sc Twijzelvv G.A.V.C.
13:11vv Workum zaal 2sc Twijzel
13:11vv G.A.V.C.vv Arum

Hier het verslag wat op de OFK site staat: http://www.ofk.frl
Poule H7 leek op voorhand een poule te wezen waarin iedereen door kon gaan en dus werd er met veel interesse gekeken naar deze ploegen. Spannend was het zeker en dat leidde uiteindelijk tot een geweldig hoogtepunt want de outsider Arum wist zich met vijftien punten uit vijf wedstrijden foutloos te plaatsen voor de finaleronde. Een puike prestatie van deze ploeg, die het dik verdiende na deze avond. Dan was er nog de strijd om plek twee en deze ging op papier tussen drie ploegen genaamd:  SC Leovardia 2 met 9 punten en vv Holwerd / Lvv Friesland met ieder zes punten. De mannen van Leovardia hadden dus genoeg aan een gelijkspel om de finaleronde te behalen maar verloren hun laatste wedstrijd tegen Arum. Hierdoor maakte de ploegen van Holwerd en Friesland nog kans op plaatsing maar dan moest er in een onderling duel gewonnen worden van elkaar. Friesland stond lang met 0-1 voor maar daar was alsnog de 1-1. Beide ploegen moesten nu alles of niets gaan spelen, maar uiteindelijk leidde dit tot niets en eindigde het duel in een 1-1 eindstand. Hierdoor kroop sc Leovardia 2 door het oog van de naald en dus zien we hun zaterdag terug op de finaledag!

wedstrijdmoment: Arum – Harlingen
8 januari 2020