Arum tegen Ouwe Syl

Het vlaggenschip van de v.v. Arum speelt komende zaterdag 15 februari thuis tegen Ouwe Syl. Zij zijn tot nu toe de enige ploeg die Arum op een nederlaag trakteerde deze voetbaljaargang. Eerder dit seizoen werd het namelijk 5-3 voor de ploeg uit Aldebiltsyl. Arum werd toen vooral op felheid en “door de lucht” verslagen in het Bildt Dorp.
Het lijkt erop dat Mulier, Marrum, Beetgum, Ouwe Syl en dus Arum op dit moment meedoen om de “topplaatsen” achter LAC Frisia. Al deze teams treft Arum nog uit en thuis. Behalve dus de tegenstander van zaterdag.
Naast de competitiestand is deze wedstrijd ook heel belangrijk in het kader van de 2e periodetitel, die tussenstand is als volgt:
1. LAC Frisia 6-16 5. Lions’66 7-10
2. Arum 5-15 6. CVO 6-9
3. Tzummarum 7-12 7. Mulier 6-9
4. Beetgum 6-12 8. Ouwe Syl 5-8
Deze 2e periode bestaat uit 9 wedstrijden. Arum zou deze zaterdag een grote slag kunnen slaan wat betreft de 2e periodetitel, als je weet dat LAC Frisia, overigens de tegenstander van volgende week, al een periodetitel heeft.
Het zal dus tegen de nummer vier Ouwe Syl, een echte test worden met een antwoord op de vraag “waar staan we” op dit moment met “het eerste” van de v.v. Arum.

We zullen het allemaal beleven zaterdag a.s. op sportpark de Bining om 14.45 uur. Voorafgaand speelt It Twadde (12.30 uur) thuis tegen O.N.S. uit Sneek.

12 februari 2020