Rondje langs de velden…

De JO12-1 en de JO13-1 waren vrij. De JO19, JO17, JO15, It Twadde, JO07 en JO10 helaas afgelast. Er kwamen dus toch nog een viertal teams in actie en dan natuurlijk op kunstgrasvelden. Hier de verslagjes.

JO09-2 (Arum)
DFC-ARUM JO9-2: 1-2
De eerste wedstrijd na de voorjaarsvakantie is weer gespeeld. Door het slechte weer hebben we nog weinig getraind, maar daar was weinig van te merken. Iedereen had er weer zin in. We waren te gast bij DFC (Dronrijp Foarut Combinatie) in Dronrijp. Een spannende wedstrijd, want beide teams waren goed aan elkaar gewaagd. Door goed verdedigingswerk van beide ploegen, kregen de aanvallers weinig kansen om hun goaltje mee te pikken. Met de rust was het dan ook nog steeds 0-0.  Na de limonade was het eigenlijk hetzelfde als in de eerste helft, al keerde Roan een paar goede ballen. Siard stond deze keer achterin en samen met Redmar en Bram hielden ze de deur goed op slot. Rutger, Hylke en Jelle namen de aanvallen voor hun rekening en dat ging best goed, alleen de wind was wel even een vervelende factor om de bal goed aan te nemen. In het begin van de tweede helft een verkeerde uittrap van hun keeper, waar Hylke wel raad mee wist, 0-1. Maar vlak daarna een aanval van DFC en het antwoord was daar, 1-1. Maar het geluk was deze keer aan onze kant en in de laatste minuut scoorden we nog de 2-1. Hierna klonk al snel het eindsignaal en konden de punten in de tas mee naar Arum.

JO09-1 (Achlum)
Ons derde wedstrijd was thuis en toch een beetje uit. We konden gebruik maken van het kunstgrasveld in Arum anders was er door ons niet gevoetbald. Zo krijgt de samenwerking echt vorm, super zo. Het waaide hard en de bal werd gestuurd door de wind, echter niet in ons voordeel. De wedstrijd Stormvogels-Zeerobben werd 1-11, op naar volgende week. Groet Joris de Jong

JO11-1 (Achlum)
Komt binnenkort!

JO12-2 (Arum)
De JO12-2 speelde thuis een zeer aantrekkelijke wedstrijd tegen Joure JO12-3. Twee teams die aan elkaar gewaagd waren. En dus bleef het lang spannend. In de eerste helft waren de Arumers de betere ploeg. En kwamen door Dennis en Tiemen op een 2-0 voorsprong. Na de pauze was Joure duidelijk beter. Maar ze scoorden niet. En dat was vooral te danken aan de Arumer keeper Sander. Hij was, op de scheidsrechter na, de beste man op het veld.

29 februari 2020