Kunstgrasveld officieel geopend.

Werom yn de tiid: Kunstgrasveld officieel geopend in 2007 met 70e verjaardag.

Zaterdag 20 oktober j.l. vierde de voetbalvereniging Arum haar 70e verjaardag. Het kreeg daarvoor een prachtig en uniek ‘cadeau’, namelijk een gloednieuw kunstgrasveld op de plaats waar eens die te kleine vaak onbespeelbare oefenhoek was gesitueerd. Het veld is bedoeld als trainingsveld voor de senioren en als wedstrijdveld voor de pupillen. Voorzitter Joris van Althuis vroeg aandacht voor de vrijwilligers en bedrijven die hun diensten beschikbaar hadden gesteld en nodigde daarna wethouder Boersma uit om het mooie cadeau mee uit te pakken. Boersma speechte dat nu echt álle soorten gras in de gemeente aanwezig was en eindigde met de woorden ‘Jimme wienen der skjin oan ta’ en bood Boersma vervolgens de voetbalvereniging nog een wedstrijdbal aan. Daarna mocht Boersma de gouden bal in de ‘goal’ schieten. De jeugdleden mochten met de jeugdcommissie het veld bestormen, zodat het echt geopend was. Na een korte onderbreking was het de beurt aan de senioren om in een 4 tegen 4 toernooi hun voetbalkunsten te laten zien. Poule A en B waren actieve voetballers (B-junioren, senioren) en hun teams kregen namen als ‘kunstleer, kunststof, etc.’,Poule C bestond uit ex-voetballers, bestuurs- en kaderleden en niet voor niets kregen zij de teamnamen ‘kunstknie, kunstheup en kunstgebit’. Van de actieve voetballers wonnen de kunstbloemen (Julius de Snoo, Redmer Brouwer, Pier Bruinsma en Sven Hoekstra). De Kunstheupen wonnen de dubbele competitie in de C-poule (Anne Dijkstra, Teade Huitema, Hidde Reinsma en Johan van IJs).

In de avond werd door ca. 140 personen gebarbecued, waarna een feestavond werd gehouden met muziek van John Boonstra en Guus de Groot. Daarbij werd ook bekend gemaakt wie de Superelf competitie 2006-2007 heeft gewonnen. Wederom was Fokje Hoekstra de gelukkige die €100,- in ontvangst mocht nemen.

Kortom, de 70e verjaardag van Voetbalvereniging Arum is zeer geslaagd verlopen. De vereniging heeft er een prachtig aandenken aan overgehouden en mag trots zijn op het in gebruik mogen nemen van het eerste kunstgrasveld in de gemeente Wûnseradiel

Hieronder krantenartikel, foto’s en quizvraag!

Vraag 8:
Wethouder Boersma trapte de gouden bal naar het op dat moment jongste lid van de v.v. Arum, zie foto! wie is deze jongen?

A. Jorret den Breejen (a)
B. Bouke Willem Mollema (u)
C. Hendrik Sytsma (e)
D. Menno de Jong (i)