Arum thuis tegen IJ.V.C.

Het vlaggenschip van de v.v. Arum speelt haar tweede wedstrijd in het kader van het bekertoernooi komende zaterdag 5 september thuis tegen IJ.V.C. uit IJlst. Na de “veeg partij” tegen Q.V.C. afgelopen zaterdag (7-1 verlies) in Stavoren volgt weer een sterke tegenstander. Maar nu een klasse genoot uit de 5e klasse A. Het team van trainer Johan Faber is het seizoen zeer sterk gestart gezien de resultaten in oefenwedstrijden (o.a. 2-1 winst tegen Q.V.C. en 4-0 Mulier) en de eerste bekerwedstrijd tegen derdeklasser Oeverzwaluwen. Deze wedstrijd werd heel knap met 2-0 gewonnen.
En als we alvast een beetje na de kanshebbers kijken in de competitie. Dan kunnen we gewoon stellen dat naast de waarschijnlijke titelkandidaten in de 5e klasse A, Nagele & Heerenveen ook IJ.V.C. tot dat rijtje behoord. Met vermoedelijk Espel, Mulier en Bakhuizen als gevaarlijke outsiders. Het is natuurlijk allemaal nog koffiedik kijken maar ook Arum heeft net als de vorige twee seizoen titelaspiraties…..
Dus is het vandaag een mooie test voor onze jongens om te laten zien of we daadwerkelijk uit mogen spreken dat we mee kunnen doen om de titel (lees prijzen) in de 5e klass A. En Arum wil thuis weer eens een goede wedstrijd laten zien aan het eigen publiek. Overigens de komende weken kunnen we Arum thuis aan het werk zien. Want volgende week volgt thuis de derde bekerwedstrijd tegen Oeverzwaluwen uit Koudum. En op 19 september opent Arum thuis tegen Boornbergum’80 de competitie ouverture.
Maar eerst zaterdag 5 september a.s.  Arum 1 – IJ.V.C. 1 om 14.30 uur op Sportpark de Bining.

2 september 2020