Geen publiek bij Regiocup wedstrijden

De aangekondigde versoepelingen betekenen dat we op zaterdag 5 juni a.s. kunnen starten met de KNVB Regiocup voor jeugdvoetballers! We zijn er heel blij mee dat het eindelijk weer mag: het spelen van echte wedstrijden tegen gelijkwaardige teams van andere verenigingen.

Geen publiek!
Helaas gelden de versoepelingen rondom het spelen van wedstrijden alleen voor jeugdteams t/m 17 jaar en er mag ook nog geen publiek aanwezig zijn bij deze wedstrijden!

Opening kantines en terrassen
Kantines (en terrassen) zijn gelijkgetrokken met de reguliere horeca en mogen dus open onder dezelfde voorwaarden als die er voor de horeca geformuleerd zijn.

Kleedkamers en/of douchegelegenheden mogen open!
Met de verruimde maatregelen is ook bekend geworden dat de kleedkamers en douches weer mogen worden gebruikt. Uiteraard nog wel met de basismaatregelen in acht nemend, denk bijvoorbeeld aan de anderhalve meter afstand.

Waarom mag er geen publiek meer aanwezig zijn bij trainingen/wedstrijden?
Vanwege de nog te hoge landelijke besmetting cijfers heeft de overheid besloten dat grote groepen mensen nog niet bij elkaar kunnen komen. Dat geldt ook voor sportpubliek.

Mogen ouders naar sportwedstrijden van kinderen komen kijken?
Nee. Dat mag vanaf 5 juni nog niet. Het doel is om de wedstrijden/trainingen zoveel mogelijk door te laten gaan, zonder grote groepen mensen bij elkaar te brengen. Om die reden zijn toeschouwers niet toegestaan. Dit geldt ook voor ouders.

Wie is er wel welkom op de sportaccommodatie?
Op het publiek na zijn alle personen welkom die een rol hebben bij de organisatie van de wedstrijden/trainingen. Naast de spelers is dat de gebruikelijke bezetting van coaches, stafleden, officials, bestuursleden, vrijwilligers en/of chauffeurs.

Ik rijd mijn kind (t/m 17 jaar) naar een uitwedstrijd. Ben ik dan een toeschouwer?
Nee. Bij uitwedstrijden van jeugdspelers (t/m 17 jaar) vallen de benodigde chauffeurs onder de teambegeleiding. Zij vallen dus niet onder de regel voor toeschouwers en mogen blijven kijken naar de wedstrijd.
(dat zijn er maximaal 4 rijders….)

Ik rijd mijn kind naar een training of thuiswedstrijd. Mag ik blijven kijken?
Nee. Als kinderen sporten op de eigen accommodatie dan vallen de chauffeurs niet onder de teambegeleiding. Zij worden dan als toeschouwer gezien en mogen dus niet blijven kijken naar de training/wedstrijd.

Mag er wel gebruik worden gemaakt van de kleedboxen en douches in Arum en Achlum?
Ja dat mag onder de bestaande maatregelen. Dus voor voetballers en voetbalsters, ouder dan 17 jaar, maximaal 8 personen tegelijk in (grote) box en 1,5 meter afstand bewaren.

3 juni 2021