Nieuws: competitie mededelingen etc,etc,

Het wordt waarschijnlijk een hectische tijd, de komende maanden wat betreft de trainingen, competitiewedstrijden e.d. Alles hangt natuurlijk samen met de eventueele versoepelingen, te beginnen bij de persco van vrijdag 14 januari 2022 a.s.
Maar nu vandaag, 13 januari 2022, de competitieprogramma’s reeds door de K.N.V.B. bekend zijn gemaakt zullen we rekening moeten houden met misschien al wedstrijden voor komende zaterdag 22 januari. Daarom gaan we als bestuur/TC druk bezig met de rijschema’s, wedstrijdbriefje, scheidsrechtersschema, kantineschema (sportstichting) en trainingsschema. En daarom hier alvast wat mededelingen over het bovenstaande!

Competitie indelingen
De eerste veranderingen wat betreft competitieindelingen voor de jeugd zijn alweer een feit. Zo is de indeling voor de O23 compleet gewijzigd. We hebben bij de bond nog een verzoek liggen voor de JO17. Zij mochten na de winterstop een klasse hoger spelen. Maar zijn nu twee klassen hoger ingedeeld???
Hier de nieuwe indeling O23:
Drachtster Boys O23-1
Heerenveense Boys O23-1
ONT O23-2 (Opeinde)
SJO Arum/Stormvogels ’64 O23-1
ONT O23-1
Roden O23-1
VEV’67 O23-1 (Leek)

Competitiestart en vormen
De competitie, de zogenaamde 3e fase, voor de jongste jeugdteams, JO11-1, JO11-2, JO09-1 en het nieuwe team JO07 start in principe volgende week zaterdag 22 januari. Maar omdat de JO14-1, JO19-1 en de O23 in een competitie zitten met 8 teams en daardoor een hele competitie voetballen, dus 14 wedstrijden, beginnen deze teams in principe ook al op zaterdag 22 januari.
De JO13-1, JO17-1 en It Twadde starten in principe op zaterdag 29 januari. Arum 1 begint niet eerder dan zaterdag 5 februari aan het vervolg van de competitie. Dit alles hangt af van de evt. versoepelingen en de mededelingen van de KNVB hierover, binnenkort.

Rijschema’s
Nu het wedstrijdprogramma bekend is zullen er ook z.s.m. weer rijschema’s worden gemaakt. In principe worden de Rijschema’s voor de JO14 en de JO11-2 het eerst gepubliceerd. De rijschema’s voor de JO19-1, JO17-1, JO13-1, JO09-1 volgen iets later. Het rijschema JO11-1 wordt verzorgd door Stormvogels’64. Voor de O23 en JO07-1 wordt er geen rijschema gemaakt.

Wedstrijdbriefje
Als de competitie voor de jeugdteams zaterdag 22 januari wel van start gaat dan volgt begin volgende week ook z.s.m. een wedstrijdblaadje!

Scheidsrechterschema
Ook zal er z.s.m. een scheidsrechterschema worden gemaakt. Er staan ongeveer een 50 thuiswedstrijden ingepland voor dit voorjaar. Dus we hebben alle hulp weer nodig van onze fluitende vrijwilligers.

Kantine-schema
Ook gaan Baudien Veldman en Linda Reinout-Tolsma (namens de sportstichting) binnenkort weer bezig om het kantinerooster in elkaar te zetten. Deze volgt dan ook z.s.m.

Trainingsschema voor komende week
Omdat er volgende week t/m 20.00 uur getraind mag worden. En dit geldt misschien ook weer voor de 18+ leden zullen we weer met een aangepast trainingsschema komen. (wordt 15/16 januari bekend gemaakt)

Wijzigingen leiders en trainers
Gosse Douna is per 1 januari gestopt met het trainer/leiderschap van de JO14. (Gosse bedankt voor al die jaren.) We moesten opzoek naar nieuwe leiders en trainers. We zijn heel blij dat we wat betreft het leider/coach-schap Doede de Vries en Lolke Bosch bereid hebben gevonden om deze taak op hun te nemen. Wat betreft de tweede training voor de JO14, daar hopen we binnenkort een oplossing voor te vinden.
Per 1 februari stopt Jacqueline Terpstra als trainster van het nieuwe team de JO07-1. Zij wordt vervangen door Pieter den Breejen, en daar zijn we zeer content mee. Jacqueline zal overigens wel het leiderschap van dit nieuwe team voor haar rekening nemen. En dat is top!

13 januari 2022