Arum 1 verliest twee punten in extremis

Het was inmiddels in de 95e minuut van de wedstrijd Arum 1 – Woudsend 1. Een te makkelijk weggegeven vrije trap werd door een Woudsend speler nog 1 keer in het strafschopgebied gepompt. Ongelukkig belandde de bal via een hoofd van een thuisclubspeler in het doel; 3-3. De scheids floot daarna voor het eindsignaal. Twee punten verloren was het gevoel na afloop.
Daarvoor had Arum tweemaal een achterstand weggewerkt, kwam op voorsprong maar helaas; eindstand 3-3!
Trainer Edwin had veel kopzorgen voor de wedstrijd. Door corona en blessures misten de nodige “vaste waarden”. En daarbij kwam ook nog dat routinier Jacob van Althuis er ook al snel af moest. Toen stond het overigens al 1-0 voor Woudsend, door een weggevertje. Maar de voorwaartsen van Arum zijn in vorm en via een mooie pass van Aron en een mooi driehoekje via Dirk Henk, BT kwam de bal bij Dani die zeer fraai afrondde. 1-1 was ook de ruststand.
Na rust gaf Arum gas maar het doelpunt viel aan de andere kant. Een makkelijk weggegeven strafschop werd keurig benut door Woudsend. Via een hele knappe actie van de in vorm verkerende Dani zorgde ervoor dat BT makkelijk kon intikken. Diezelfde BT mocht ook de 3-2 aantekenen via een penalty die was gegeven nadat Dani werd neergehaald in het strafschop gebied. Arum, met de prima debuterende  Migchiel en Germ en keeper Jesse die in bloedvorm verkeert, leek de drie punten binnen te halen…..maar het liep dus anders!
Trainer Edwin was duidelijk na de wedstrijd: “Qua mogelijkheden wel terecht. Maar als je twee keer terugkomt en daarna op voorsprong. Dan is 3-3 door een eigen goal in de 95ste minuut wel heel zuur. We hadden de vierde plek in handen. Nu staan we zevende”.
Over twee weken gaat Arum 1 verder op tournee, dan is het sterke Irnsum de tegenstander!

Door de storm Eunice was de dug-out van de thuispartij omgewaaid. De wissels Germ (rechts) en Rinnert (links) namen toch plaats in de omgewaaide dug-out (zie foto) Germ mocht al snel invallen. Maar Rinnert zat/lag de gehele wedstrijd in de dug-out. “Op sich lei it wol lekker, mar sjochst niks fan de wedstriid, der is gjin bal oan”. Concludeerde Rinnert na de wedstrijd.

23 februari 2022