Arum ruim langs Irnsum.

Aanhaken of (voorlopig) afhaken was de boodschap die Arum mee kreeg na het ongelukkige puntverlies tegen Woudsend. Het werd aanhaken in een wedstrijd die voor Arum bijna perfect verliep.

Want de wedstrijd begon nog met een domper, topscorer BT moest al na vijf minuten van het veld met een teenblessure. Verder gebeurde er niet veel in het begin, maar het was de keeper van Irnsum die Arum in de wedstrijd hielp. Eerst gleed hij weg op de achterlijn en kreeg Tim de bal uit bijna onmogelijke hoek toch in het doel, daarna ging die compleet onder de bal door bij een corner en kon Wessel de bal binnen lopen. Uit het niets stond er binnen het kwartier een 0-2 voorsprong op het bord en kon Arum doen waar het goed in is. Irnsum mocht het proberen en Arum kon loeren op de counter.  Beide teams kregen nog één grote kans, Dani stuitte op de keeper en de spits van Irnsum kreeg de bal voor leeg doel naast.

Gelijk na rust gooide Arum de wedstrijd in het slot. Dani, die door de verdedigers van Irnsum af en toe met hangen en wurgen moest worden gestopt kreeg een vrije trap mee. De vrije trap van Tim kon nog net gepakt worden door de keeper, alleen was Dirk-Henk er als de kippen bij om de rebound binnen te tikken. Arum had de smaak te pakken en Dani werd dit keer binnen de ’16’ neergehaald. Tim mistte helaas de toegekende penalty, maar gelukkig was daar twee minuten later weer Dani, die na een mooie uittrap van Jesse voor de 0-4 zorgde. Irnsum probeerde het nog wel, maar kwam nauwelijks door de goed spelende verdediging van Arum heen. Wel kwam vlak voor tijd de 1-4 nog op het bord na mooi uitgespeelde aanval.

Een hele belangrijke en knappe overwinning voor Arum dat nu nog volop meedoet voor de plaatsen die recht geven op nacompetitie. Volgende week speelt Arum weer een uitwedstrijd, dit keer is het nog puntloze WWS uit Wirdum de tegenstander. Aanvang: 14.30.
Arum ging met drie punten naar huis: Actiefoto leider
6 maart 2022