Rondje langs de velden…

Afgelopen zaterdag 16 april was het weer tijdens de wedstrijden zeer wisselvallig. Ook de resultaten van de verschillende teams waren zeer wisselvallig. Door nog steeds corona maar ook de griep e.d. konden een aantal wedstrijden geen doorgang vinden. Zo was er ziekte bij de JO13 en JO17. Ook de wedstrijd van de JO11-1 ging niet door, ziekte bij de tegenstander. It Twadde had vrij. En van de wel gespeelde wedstrijden hier een aantal WhatsApp verslagjes. En daarbij een merkwaardige vondst bij de O23.

JO07-1
Dit zeer jonge team reisde afgelopen zaterdag af naar Leeuwarden, Er werd weer met veel inzet gespeeld maar toch werden alle wedstrijdjes verloren. Het werd 3-0 voor Zwaluwen, 9-0 voor MKV en 2-1 voor Leovardia. De ene goal werd gescoord door Jildert Douna.

JO09-1
Uitwedstrijd tegen ONS Sneek. 9uur werd de bal afgetrapt. Al snel werd er gescoord door Arum. Guus mocht deze eerste goal op zijn naam schrijven. Een goed begin van de wedstrijd en in de eerste helft leken we de wedstrijd wel wat naar ons toe te trekken.doordat we veel kansen creëerden. In de eerste helft werd er gescoord door Guus, Jurre D, Jeen, Jilles, en de eerst goal voor Demi top😄 met 4-5 De kleedkamers binnen om wat energie drank in te nemen en de voorsprong uit te breiden. Maar helaas kregen we de bal niet meer tussen de doelpalen.. en lukte ONS dat wel. Eindstand 5 tegen 9. Op naar de volgende. De joo9 beginnen meer en meer te groeien en stonden in Sneek als een sterk team! Heel goed gedaan. Gr Elmer.

JO11-2
Arum- AVC
Door een aantal afmeldingen hadden we maar 8 spelers. Gelukkig hebben we een aantal nieuwkomers achter de hand en zaterdag is Nynke vd Heide mee geweest. We begonnen sterk, het overspelen gaat steeds beteren stonden vlot met 3-0 voor. Hylke stond op de juiste plaats en scoorde ze alle drie door goed voorbereidend werk van o.a. zijn teamgenoten! Maar AVC liet het er niet bij zitten en ging op zoek naar een tegentreffer. Het werd weer spannend en voor we het wisten stond het weer 2-3. Het bleef ook spannend, beide ploegen kregen de kansen, maar goed keepers werk van ‘inval keeper’ Bram hield ons op voorsprong. Het was Redmar die met een mooi schot na de rust de 2-4 wist te maken, wat ons weer een beetje lucht gaf. Maar AVC bleef strijden en dat leverde uiteindelijk de 4-4 op. Tegen het einde van de wedstrijd tikte een fanatieke speler van AVC Siard onderuit. Hier kregen we nog een vrije trap voor, die Hylke verzilverde. Door de goede inzet met leuk samenspel, bleef het 4-5 en konden we drie punten mee naar huis nemen!!

JO14-1
Bij dit team waren de coaches verhinderd, maar met invalcoach Robert Rinia werd een prima 6-1 overwinning geboekt tegen de combinatie van Heeg, Oudega en Hommerts Jutrijp.

JO19-1
De voormalige A-junioren speelden in Emmeloord tegen Flevo Boys. De eerste helft waren onze jongens eigenlijk niets “minder” dan de tegenstander. De eindstand van 12-1 was dan ook zeer geflatteerd. Komende zaterdag mag het weer naar Emmeloord waar het dan weer speelt tegen Flevo boys. Nu tegen het derde team JO19 van de plaatselijke Flevo Boys. We gaan voor revanche!

O23
De wedstrijd van de O23 stond afgelopen zaterdag in het teken van de, voor een jaar, naar Amerika vertrekkende Migchiel Anema. De gelegenheidsgrensrechter BW, er gaan geruchten dat hij in de voetsporen wil treden van zijn vader, zou deze zaterdag eigenlijk ook vlaggen met de Amerikaanse “Stars en Strips”. Maar hij was het vlaggetje vergeten. De O23 moest tegen het sterke Drachtster Boys. Voor de wedstrijd deden Migchiel en gelegenheidskeeper Jens tijdens de warming up nog eem merkwaardige ontdekking op het veld. Geen paaseitjes maar een dode mol, zie foto. Volgens onze tuinsarchitect en natuurliefhebber Jens: “beter 1 dode mol op het voetbalveld dan tien in je tuin”.

De eerste helft werd de gekozen tactiek prima uitgevoerd. En verrassend was de ruststand 1-0 voor ons, doelpunt Bernard, na een mooie pass voor de uitstekend spelende Kors en prima voorzet van Johan. Trouwens de verdediging stond als een huis deze middag. De tweede helft vloeiden de krachten weg. En was het vooral tegenhouden. 20 minuten voor tijd werd het 1-1. Het enige foutje wat werd gemaakt achterin werd genadeloos afgestraft. Daarna volgde een wereldgoal en uiteindelijk werd het 4-1 voor de jongens van het Drachtster Bosk.

35+
Volgens speler/leider Anno waren de tegenstanders afgelopen vrijdagavond in Menaam allemaal iets te sterk. Volgende keer beter.

11 april 2022