Geen schijn van kans!

Arum 1 speelde afgelopen zaterdag onder zeer warme omstandigheden thuis tegen derde klasser Makkum voor de KNVB beker. Het klasse verschil was duidelijk te zien op het veld. En daarbij speelde Arum een zeer matige wedstrijd. Al na een half uur prijkte er een 4-0 voorsprong voor Makkum op het scorebord. De Arumers gaven de Makkumers veel te veel ruimte om te voetballen. Volgens trainer Hein Frietema: “De eerste helft was er geen beleving en strijd. Die was er de 2de helft wel meer, maar we kwamen voetballend veel tekort.”
De uiteindelijk 7-0 overwinning voor Makkum was dan ook meer dan terecht. Ook het aantal kansen wat Arum creëerde was ook op 1 hand te tellen. Maar het is altijd mooi dat je de week erop weer mag spelen. En dan zou Arum deze bittere pil weg kunnen spoelen door in Minnerstga een betere wedstrijd af te leveren.

5 september 2022