Rondje langs de velden…

We zijn weer los! Afgelopen zaterdag konden de kicksen door de meeste teams weer worden aangetrokken. De senioren speelden de eerste in een reeks van drie bekerwedstrijden. Deze bekerwedstrijden worden, in het geval van Arum 1, It Twadde en O23, gespeeld op zaterdag 3, 10 en 17 september. Op zaterdag 24 september starten deze teams met de competitie. De JO17 & JO15 (juniorenteams) speelden afgelopen zaterdag 3 september ook de eerste bekerwedstrijd. Deze teams spelen echter 5 bekerwedstrijden. Deze “1e fase” bekercompetitiewedstrijden worden gespeeld op zaterdag 3, 10, 17 en 24 september & 1 oktober. Op basis van de stand van deze bekercompetitie wordt eind oktober de competitie indeling gemaakt. Die dan zaterdag 29 oktober van start gaat.
De pupillenteams JO07-2, JO10-1, JO12-1 en JO12-2 en dus ook het JO13-1 8-tal spelen geen beker competitie. en deze teams begonnen zaterdag met de 1e fase competitie. Deze duurt tot en met 8 oktober. De 2e fase competitie start op zaterdag 29 oktober.
Kunt u het nog volgen???
In ieder geval hier weer de korte Whats-App wedstrijdverslagjes van, op Arum 1 na, alle teams (als ze in actie kwamen) van Arum en de SJO Arum/Stormvogels’64:

JO07-2 (4 x 4)
Doordat de KNVB dit team een andere zogenaamde nummering gaf kwam het afgelopen zaterdag nog niet in actie.

JO10-1
Yes we mogen weer voetballen jongens en dame hadden er weer zin in. En onze nieuwe aanwinst Siem Brouwer deed ook voor de eerste x mee in de JOO10 super. We waren welkom in Sneek wit zwart. 10:45 werd de bal afgetrapt. In de eerste minuten gingen ze zo goed van start en werd dat beloond met een goal 1-0 voorsprong, lekker begin. Paar min later overtreding van Sneek, penalty die Jurre Louwsma snoeihard binnen schiet 2-0 bam! Na wat rustige minuten voetballen kwam Sneek terug 2-2. En zo ging het steeds wat op en neer van beide teams qua goals.. 2e helft ging Sneek wat beter voetballen en daar werden natuurlijk goals uit gescoord maar Arum liet het er niet bij zitten en schieten er ook een paar binnen. Eindstand 10 tegen 6 voor Sneek. Goed gedaan jongens en dame!!! Volgende week thuiswedstrijd tegen S.D.S aanvang 9 uur.

JO12-1 (Achlumer team)
Verloor thuis 3-0 van SJO RVLC verslagje volgt!

JO12-2 (Arumer team)
Eerste wedstrijd van het nieuwe seizoen uit wedstrijd tegen
FC Harlingen. Wat een mooie maar zeker warme wedstrijd. Iedereen moest weer even wennen. We gingen de rust in met 7-0 maar dat had ook anders kunnen zijn.  Veel kansen gehad maar de bal mocht er niet in.  Met goede moed de 2e helft in ook weer veel kansen maar nog steeds mocht ons eerste goal niet vallen.  Maar daar kwam die dan uit eindelijk de eerste goal en wat waren we daar blij mee. Eind stand 10-1.  Op naar volgende week dan mogen we thuis tegen Zeerobben.

JO13-1 (8 x 8)
Speelden niet; tegenstander Friesland trok zich terug uit de competitie.

JO15-1
Het combinatieteam staat dit seizoen onder leiding van Mario Smolenaars uit Achlum. We zijn zeer blij dat hij dit team onder zijn hoedde wil nemen dit seizoen. Volgens Mario liep de eerste helft goed. Begin was de Jo15-1 wel zoekend, daarna hadden we, Sneek Wit Zwart JO15-1 behoorlijk onder druk. In de tweede helft werden we overlopen. Zij waren veel beter op elkaar ingespeeld. De uiteindelijk 7-1 (Niek scoorde de enigste goal) nederlaag was terecht. Met een zeer sterke tegenstander in een zeer sterke bekercompetitie

JO17-1
Ook de JO17-1 speelt in een pittige bekercompetitie. Maar speelt dan ook in de tweede klasse. (vorige jaar 4e en 3e klasse) Tegen Franeker JO17-2 werd een knappe prestatie afgeleverd. In de eerste helft staken beide teams veel en energie in de wedstrijd. De teams waren behoorlijk aan elkaar gewaagd. En beide teams kregen ook kansen toch stond er 0-0 halverwege de wedstrijd op het scorebord. Na rust was de energie bij Franker verdwenen en kwam het voetbal wat in ons JO17 team absoluut zit opgeborgen eruit. En via Harmen en Rimmer werd het terecht 2-0. Franeker scoorde nog uit een counter waarna Menno een echte spitsengoal scoorde. Een heerlijk begin van deze bekercompetitie.

O23
Met een “drukkende” warmte, en nog niet op alle fronten de conditie op pijl, begon de O23 aan hun eerste wedstrijd van het seizoen, een beker wedstrijd tegen Tzum (Franeker)
Een mooie gelijk waardige wedstrijd.
Franeker, eeeeh..Tzum was in het begin van de wedstrijd, fysiek de betere ploeg, maar Arum knokte zich dapper terug.
Door een ongelukkige hands bal van Germ in het eigen strafschopgebied (penalty)werd het 0-1.
Even later mocht deze zelfde Germ zijn “fout” weer goed maken, door vanaf 11 meter feilloos raak te schieten 1-1.
De tegenstander “kakte” aan het einde van de 1e wat in, en Arum profiteerde hier prima van. Door goed doorlopen van Marwin, op een schot van de prima speelde Jildert, werd het voor de rust 2-1.
Echter na de rust was het “voetballen “ bij Arum er wat uit, en werd de stand door Tzum omgedraaid naar 2-3.
Jammer.

It Twadde
Had vrij, Leeuwarder Zwaluwen trok zich terug uit de bekercompetitie!

5 september 2022