Arum in ouverture thuis tegen Woudsend

Zaterdag 24 september begint Arum 1 de competitie met een thuiswedstrijd tegen Woudsend. Deze wedstrijd was overigens vorig seizoen de laatste. Het werd toen 1-1 in Woudsend. Maar dan nu de ouverture thuis tegen het team van oud-trainer Erik Beuckens. Arum staat overigens dit seizoen onder leiding van nieuwe trainer Hein Frietema van Sexbierum (hij was hiervoor trainer van v.v. Holwerd). Hij vervangt trainer Edwin Wittink die na 4 seizoenen vertrok naar D.W.O.W. Wieringerwerf. Maar Arum zag ook keeper Jesse Jaasma en speler Kevin Hoekstra vertrekken naar F.C. Harlingen, Aron Hansma naar A.V.V. En moest helaas noodgedwongen afscheid nemen van Kevin Jaarsma en Jan Bauke Tolsma die na ernstige blessures de voetbalschoenen in de wilgen hangen. Allemaal behoorlijke aderlatingen. En daarnaast zijn er nog een aantal basisspelers van vorig seizoen die nog moeten terugkomen van een blessure. Trainer Frietema is de bekerwedstrijden dan ook gestart met een verjongde A-selectie. Maar gelukkig loopt er nog wel wat talent rond in Arum en Achlum en zien we dus de komende seizoenen met vertrouwen tegemoet. Maar eerst dit seizoen! En wat dit seizoen ons brengt is afwachten natuurlijk. Maar we hopen mee te kunnen draaien voor een periodetitel. En daarvoor is het zaterdagmiddag een mooie test. Vorig seizoen kon Arum overigens niet van Woudsend winnen. Lukt dat zaterdag?
We zullen het beleven op sportpark de Bining, aanvang 14.45 uur.

21 september 2022